Costurile saltului din spaţiu

Autor: Ioana Matei Postat la 16 octombrie 2012 56 afişări

Un salt uriaş pentru om şi unul pe măsură pentru compania Red Bull, cea care a sponsorizat evenimentul săriturii din spaţiu realizată de Felix Baumgartner: deşi Red Bull nu a făcut publice costurile acesteia, se vorbeşte despre milioane de dolari investite în proiect şi de o serie de beneficii de imagine aduse companiei.

Când vine vorba despre costuri, cei de la Red Bull sunt destul de rezervaţi. Se ştie doar că balonul de unică folosinţă de mari dimensiuni folosit de Baugmartner a costat 250.000, iar întregul proiect valorează mai multe miliane de dolari, spune publicaţia The Guardian .Iar în ce priveşte marketingul, cei de la Red Bull şi-au asumat prin această « acrobaţie » un risc major, dar beneficiile sunt pe măsură.

Au existat speculaţii că Red Bull ar fi plătit o sumă estimată la 50 de milioane de euro pentru a fi sponsor al acestui eveniment şi pentru a deţine drepturile exclusive de difuzare live a saltului lui Felix Baumgartner, potrivit broadbandtvnews.com. Căderea liberă de 24 de mile ar aduce astfel un câştig considerabil companiei, a carei valoare era estimată anul trecut la 5,8 miliarde de dolari.

Profitul vine mai ales din drepturile de difuzare ale saltului, un executiv din domeniul advertisingului apreciind că difuzarea aterizării sigure a lui Baugmartner ar fi valorat 10 milioane de lire sterine în Anglia şi 100 de milioane în întreaga lume, scrie The Telegraph. Iar pentru a face o comparaţie, unul dintre cele mai mediatizate evenimente, Super Bowl-ul american - difuza un moment publicitar cu 2,2 milioane de dolari.

Strategia de marketing este pe măsura profitului: reprezentanţi ai filialei Red Bull din Marea Britanie spun că costurile de marketing au fost de 48 de milioane de dolari anul trecut. Numărul de angajaţi din marketing, comparativ cu numărul total de angajaţi este de asemenea relevant: din 181 angajaţi ai companie în Marea Britanie, 52 sunt implicaţi în marketing şi 15 în sectorul de finance. Ce fac aceştia? În Anglia, au organizat două evenimente majore: Red Bull Flugtag - în care starurile erau maşinile de zbor improvizate şi raliul Red Bull Speedjam, în timp ce evenimentele majore - cum ar fi saltul din spaţiu - sunt organizate în Austria.

În 2010, 4,2 miliarde de doze de Red Bull au fost vândute la nivel mondial ajutând la creşterea profitului cu 16 procente, la 3,05 miliarde de lire. Pentru a face o comparaţie, Coca - Cola, a avut un venit de 22 miliarde de dolari. După saltul lui Baugmartner, compania ar valora peste cinci miliarde de dolari, iar Red Bull ar fi plasat ca următorul brand după Coca Cola, scrie The Telegraph. Un top realizat anul acesta de publicaţia Forbes poziţionează Apple pe primul loc la capitolul celor mai puternice branduri cu o valoare de 183 miliarde de dolari, iar McDonalds şi Coca - Cola îşi păstrează locurile patru şi şase.

Specialistul în branduri David Haigh a declarat că ar fi surprins ca Red Bull, care s-a poziţionat ca o companie "tânără, entuziastă, care creează evenimente îndrăzneţe" nu ar ajunge la cinci miliarde de lire sterline.

Specialistul a afirmat că brandul şi-a crescut semnificativ vizibilitatea prin saltul din spaţiu al lui Baumgartner, dar creşterea este dificil de transpus în cifre, având în vedere faptul că cei de la Red Bull sunt destul de rezervaţi în ce priveşte finanţarea proiectului. "Ce se poate vedea este că Red Bull este peste tot" a mai spus specialistul, care a declarat că este imposibil de aflat cât de repede creşte compania.

Costurile de transmisie ale evenimentului au fost prea mari chiar şi pentru CNN, probabil de aceea evenimentul a putut fi văzut doar pe YouTube, un record de opt milioane de vizualizări înregistrându-se pe măsură ce Baumgartner cobora.

După postarea unei fotografii pe Facebook, au fost generate peste 216,000 de likeuri, 10, 000 de comentarii şi peste 29,000 de shareruri în mai puţin de 40 de minute, până la saltul lui Baumgartner, recordul de audienţă al unui eveniment live pe YouTube - circa 500.000 de utilizatori - a fost înregistrat în timpul Jocurilor Olimpice de la Londra din această vară.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
parasuta,
spatiu,
salt
/actualitate/costurile-saltului-din-spatiu-10228269
10228269
comments powered by Disqus
Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi  să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen

Chiar dacă investiţiile noi în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările din domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale.

vezi continuarea
Mediafax
VIDEO. Mii de oameni au participat la o „petrecere de adio” pentru coronavirus. Unde s-a întâmplat VIDEO. Mii de oameni au participat la o „petrecere de adio” pentru coronavirus. Unde s-a întâmplat
1 IULIE. Măsurile de relaxare au fost amânate. Care sunt noile prevederi şi în ce condiţii pot fi închise terasele
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
SONDAJ: Gabriela Firea pierde teren în faţa lui Nicuşor Dan SONDAJ: Gabriela Firea pierde teren în faţa lui Nicuşor Dan
Candidatul USR PLUS la Primăria Sectorului 5 îl acuză pe Daniel Florea de abuz în serviciu
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.