Cea mai nouă „aroganţă de lux”: Gigantul Bridgewater a lui Ray Dalio investeşte în submarine pentru ultra-bogaţi

Autor: Valeriu Dănilă Postat la 25 decembrie 2022 437 afişări

Cea mai nouă „aroganţă de lux”: Gigantul Bridgewater a lui Ray Dalio investeşte în submarine pentru ultra-bogaţi

Miliardarul se aliază cu James Cameron, producatorul „Avatar”, în vederea producerii de submarine pentru posesorii de iahturi doritori de explorare, conform Ortenca Aliaj pentru Financial Times.

Ray Dalio şi producătorul de filme la Hallywood, James Cameron au cumpărat pachete de acţiuni la un producător de submarine care le permite ultra-bogaţilor să exploreze cele mai ascunse locuri ale planetei.

Fondatorul miliardar al Bridgewater Associates, cel mai mare fond speculativ din lume, este acum co-proprietar al Triton Submarines, o companie din Florida, specializată în submersibile pentru cei superbogaţi.

„Dacă mergi pe un iaht într-un loc frumos, acesta este un lucru”, a spus Dalio pentru Financial Times. „Dar dacă, în loc, eşti pe un iaht şi poţi să mergi jos să explorezi, asta o să facă, în primul rând, călătoria mai bună şi încurajează de asemenea explorarea”

Dalio a refuzat să comenteze detaliile financiare din spatele înţelegerii, dar a precizat că firma este acum deţinută de el, Cameron şi Patrick Lahey, co-fondator Triton.

Triton a fost fondată în 2007 de Lahey şi Bruce Jones pentru a produce submersibile pentru proprietarii de iahturi. Preţurile pentru navele lor variază, începând de la aproximativ 2,5 milioane de dolari şi ajungând până la 40 de milioane de dolari. Capacitatea modelelor lor variază de la una la 66 de persoane, cu capacitatea de a se scufunda de la 100 de metri până la adâncimea maximă a oceanului.

„Este o schimbare seismică în iahting”, spune Lahey. „Iahturile nu sunt doar despre opulenţă, ştii tu, să bei gin şi tonice pe pupă. Ele sunt despre unde pot aceste maşinării să ne ducă. Şi despre experienţele pe care le poţi avea cu ele. Aşadar, acesta este motivul pentru care submersibilele devin lucrul pe care trebuie să-l ai”.

Triton, care a fost folosit de David Attenborough la filmările celei de-a doua serie a Blue Planet pentru a se scufunda în Marea Barieră de Corali din Australia, a spus că produce aproximativ patru sau cinci vehicule pe an şi că există o listă de aşteptare pentru submersibilele lor.

Dalio a anunţat în octombrie că a renunţat la controlul asupra Bridgewater, fondul speculativ pe care l-a fondat în 1975, punând capăt unei tranziţii prelungite a puterii. El rămâne o prezenţă în firmă ca investitor, membru al consiliului de administraţie şi mentor.

Omul de 73 de ani, care deţine el însuşi patru submarine, a fost mult timp un avocat al explorării oceanelor. Inspirat de aventurile exploratorului marin francez Jacques Cousteau, Dalio a cheltuit milioane de dolari pe OceanXplorer, o navă de înaltă tehnologie concepută pentru cercetarea ştiinţifică şi documentarea oceanului.

Cameron, care este cel mai bine cunoscut pentru regia unor filme precum Titanic şi Avatar, este producător executiv al unui viitor spectacol de explorare oceanică de la National Geographic şi Disney, care a fost filmat la bordul OceanXplorer.

Dalio pare să contracareze tendinţele oamenilor de afaceri precum Jeff Bezos, Elon Musk şi Richard Branson, care s-au îmbarcat în ceea ce a fost numit cursa spaţială a miliardarilor.

„Explorarea oceanică pare să fie mult mai captivantă şi importantă decât explorarea spaţială”, a spus acesta. „Nu o să ajungi să vezi niciun extraterestru în spaţiul cosmic, însă vei vedea extratereştrii dedesubt”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
explorare,
producator

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.