Ce scrie presa internaţională despre evadarea spectaculoasă a lui Carlos Ghosn din Japonia, unde îşi aştepta procesul: Cine a fost implicat în operaţiune şi prin câte ţări a trecut

Autor: Mihai Gongoroi Postat la 01 ianuarie 2020 210 afişări

Ce scrie presa internaţională despre evadarea spectaculoasă a lui Carlos Ghosn din Japonia, unde îşi aştepta procesul: Cine a fost implicat în operaţiune şi prin câte ţări a trecut
Ce scrie presa internaţională despre evadarea spectaculoasă a lui...

Fostul director al companiei Nissan, Carlos Ghosn, a fugit din Japonia în Liban ajutat de o reţea de asociaţi după mai multe săptămâni de planificare. Asociaţii lui Ghosn au vrut să-l ducă pe fostul şef al Nissan şi Renault într-o ţară cu un sistem judiciar "mai prietenos", relatează WSJ.

În weekend, o echipă cu scopul de a-l extrage pe Ghosn din Japonia a demarat planul ce a inclus şi un număr de complici din Japonia, potrivit unei surse a Wall Street Journal. Iniţial, Carlos Ghosn a fugit cu un avion privat în Turcia, de unde şi-a continuat drumul către Liban, unde a aterizat luni dimineaţă, 30 decembrie. Acolo s-a reîntâlnit cu soţia sa, Carole Ghosn, care ar fi jucat un rol important în fuga fostului director auto. Într-un răspuns pentru cotidianul american, soţia acestuia a descris întâlnirea drept "cel mai bun cadou din viaţa mea".

Carlos Ghosn a fost arestat în Japonia în 2018 după ce a fost acuzat de infracţiuni financiare în valoare de zeci de milioane de dolari şi se confruntă cu mai patru capete de acuzare - inclusiv o afirmaţie potrivit căreia a deturnat bani de la compania pe care a condus-o pentru propriul câştig.

Acum, la mai bine de un an de la arestarea sa, Ghosn a fugit în Liban pentru a fi judecat în ţara sa natală unde este privit aproape ca un erou naţional. Asociaţii care l-au ajutat pe Ghosn să fugă de o judecată în Japonia sunt de părere că procurorii din Liban, care ar urma să colaboreze cu cei din Japonia într-un viitor proces, i-ar oferi fostului director condiţii mai favorabile în aşteptarea judecării speţei sale.

Legislaţia judiciară din Liban acordă posibilitatea ca cetăţenii libanezi să fie judecaţi pentru infracţiuni comise peste hotare. Rămâne de văzut dacă autorităţile libaneze şi cele japoneze vor fi de acord cu o judecată în Liban.

Fuga lui Ghosn l-a surprins şi pe propriul său avocat din Japonia. Junichiro Hironaka a precizat pentru WSJ că l-a văzut ultima dată pe clientul său pe 25 decembrie 2019 şi că plănuia să-l reîntâlnească în ianuarie. El a mai spus că echipa sa de avocaţi încă are în posesie cele 3 paşapoarte ale sale, francez, libanez şi brazilian.

Decizia de a fugi din Japonia ar fi avut la bază percepţia acestuia că este maltratat de către sistemul judiciar din Japonia şi că acolo nu poate primi o judecată corectă din moment ce există o "prezumţie de vinovăţie".

"Nu am fugit de justiţie – am fugit de injustiţie şi persecuţie politică", a spus Carlos Ghosn, marţi, într-o declaraţie prin email pentru presa americană. Rata de condamnare în Japonia este de 99%, potrivit statisticilor citate de WSJ.

Un alt motiv ce a stat la baza fugii sale ar fi fost o temere a grupului său de prieteni că judecata sa ar fi urmat să înceapă abia în 2021.

Încă nu este clar cum a reuşit Ghosn să scape de supravegherea autorităţilor judiciare din Japonia în aşa fel încât să se îmbarce în avionul privat care l-a dus în Turcia. Potrivit presei libaneze, acesta ar fi fugit din Japonia într-o cutie de instrument muzical după ce un grup muzical i-ar fi vizitat casa din Tokyo în perioada Crăciunului.

O altă relatare din cotidianul francez Le Monde arată că soţia directorului auto, Carole Ghosn, ar fi pus la punct evadarea cu ajutorul fraţilor ei şi contactele lor din Turcia. Le Monde mai relatează că acesta ar fi decis să fugă deoarece autorităţile din Japonia ar fi obţinut noi informaţii financiare incriminatorii despre Ghosn din conturile sale offshore, printre care şi unul din Dubai.

Ziarul libanez Annahar relatează că Ghosn a intrat în Liban cu un paşaport francez. O altă informaţie cum că fostul director auto ar fi avut o întâlnire cu preşedintele libanez Michel Aoun a fost negată de administraţia acestuia.

Cotidianul britanic Guardian precizează că autorităţile vamale libaneze au fost îndemnate de anumiţi lideri politici să ignore formalităţile de securitate la sosirea lui Ghosn pe aeroportul din Beirut. Ministerul libanez de Externe a precizat într-un comunicat că fostul director auto a intrat în Liban în mod legal şi că nu are informaţii cu privire la cum a reuşit Ghosn să fugă din Japonia.

Ziarul japonez Asahi relatează că este posibil ca Ghosn să fi plecat din Japonia de pe aeroportul Kansai de lângă Osaka în data de 29 decembrie 2019. Asahi citează date de zbor de la Ministerul Transporturilor precizând că un avion Bombardier a părăsit aeroportul Kansai duminică seară şi a aterizat luni dimineaţă la Istanbul. Un avion mai mic a decolat apoi din Istanbul la doar jumătate de oră distanţă.

Carlos Ghosn este aşteptat să vorbească în următoarele zile într-o conferinţă de presă din casa sa din Liban.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carlos ghosn,
japonia,
liban
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
În ce fel v-a influențat ZF viața profesională?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
Cel mai mare pericol de care trebuie să vă feriţi la job. Extrem de puţini ştiu asta, dar vă poate costa TOTUL
ProMotor.ro
Vrei să pui GPL pe LOGAN, atunci trebui să știi care sunt riscurile. La câți KM pică motorul Vrei să pui GPL pe LOGAN, atunci trebui să știi care sunt riscurile. La câți KM pică motorul
E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar?
Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm!
Descopera.ro
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
STRUCTURI care se găsesc pe Marte au apărut din SENIN pe Pământ iar savanţii sunt contrariaţi de acest fenomen STRANIU
Go4it.ro
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim? Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Cea mai IEFTINĂ maşină electrică din România disponibilă la vânzare nici nu necesită permis categoria B
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.