Ce este Labubu, ”creatura” cu urechi mari, zâmbet larg şi dinţi ascuţiţi, care a devenit cel mai tare trend în lume
Labubu este o păpuşă mică, cu o salopetă pufoasă cu urechi de iepuraş, ochi ca boabele de cafea şi un rânjet plin de dinţi ascuţiţi. E greu de spus dacă e adorabilă sau grotească — depinde din ce perspectivă priveşti. Însă un lucru e clar: Labubu a devenit o senzaţie globală şi un adevărat fenomen de business.
Figurina a fost văzută agăţată la genţile unor celebrităţi ca Rihanna sau superstarul K-pop Lisa, iar succesul ei a propulsat acţiunile Pop Mart International — compania care o produce — cu peste 180% anul acesta. Astăzi, Pop Mart valorează peste 350 de miliarde de dolari HK (57,4 miliarde USD), fiind a treia cea mai valoroasă companie de proprietate intelectuală din lume, după giganţi precum Disney şi Nintendo, informează Business Times.
Potrivit publicaţiei, cota de piaţă a păpuşii Labubu a explodat, iar pe 10 iunie o singură păpuşă a fost vândută la licitaţie cu peste 1,2 milioane de yuani (214.960 USD), stabilind un nou record pentru brand. La fel, la finele lunii mai, o figurină similară a obţinut peste 200.000 HKD la Sotheby’s Hong Kong.
Labubu a fost cheia succesului Pop Mart: anul trecut, vânzările acestei serii au reprezentat aproape un sfert din veniturile totale. Popularitatea sa a generat cozi uriaşe la lansările de produse, licitaţii furibunde şi chiar o controversă la o bancă chineză.
Povestea Labubu demonstrează cum un personaj complet necunoscut acum un deceniu a ajuns să fie cel mai râvnit obiect de colecţie al momentului.
Strategia Pop Mart a fost simplă, dar genială: a mizat pe exclusivitate, raritate şi marketing viral. Compania a creat „cutii misterioase” (blind boxes), aşa că fanii nu ştiu niciodată ce culoare sau model vor primi. Astfel, colecţionarii devin şi mai hotărâţi să cumpere iar şi iar până obţin versiunea dorită — mai ales cele ultra-rare, cum ar fi un Labubu cu salopetă gri-închis şi dinţi curcubeu.
Fenomenul Labubu arată forţa tot mai mare a industriei creative chineze de a crea branduri cu impact global. După succesul jocului video chinezesc Black Myth: Wukong, Labubu confirmă că ţara poate produce hituri culturale de talie mondială. „Creşterea acestor IP-uri chineze reflectă ascensiunea globală a culturii şi divertismentului chinezesc”, explică Fan Junhao, analist la Huatai Securities.
Labubu este creaţia artistului hongkonghez Lung Kasing, care a inventat aceste spiriduşe forestiere în 2015 pentru seria sa de cărţi The Monsters. Conform poveştii, ele trăiesc ascunse prin păduri încă din vremea dinozaurilor, sunt doar în jur de 100 la număr şi toate sunt femele. În 2019, Lung a cedat drepturile de producţie către Pop Mart, iar compania le-a transformat într-o colecţie exclusivă, ce include variante de culori şi designuri diferite.
Deşi la început păpuşile Labubu erau simple figurine de vinil, abia după ce Pop Mart le-a relansat ca pluşuri şi brelocuri, la începutul anului 2023, vânzările au explodat.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro