Câştigătorii anului 2020: industria de curierat a crescut cu 20% anul trecut şi trece de 1 miliard euro
Industria de curierat a cunoscut în perioada 2008-2019 o creştere considerabilă, astfel că în anul 2008 piaţa de curierat avea afaceri cumulate de 875 milioane lei, conform datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
♦ În urmă cu 20 de ani, piaţa de curierat era abia la început în România, iar în ultimul deceniu sectorul a crescut de 5 ori ♦ Pandemia a intensificat comenzile online, iar curierii au rămas cu joburi full time în această perioadă ♦ „Putem spune că pandemia a influenţat pozitiv piaţa de curierat pentru că a generat nu doar creşterea vânzărilor, ci şi schimbarea comportamentului multor consumatori“.
Industria de curierat a cunoscut în perioada 2008-2019 o creştere considerabilă, astfel că în anul 2008 piaţa de curierat avea afaceri cumulate de 875 milioane lei, conform datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Zece ani mai târziu, industria de curierat avea o valoare de peste 4 miliarde lei, adică de aproape cinci ori mai mare. Pentru 2020, piaţa locală de curierat se apropie de o valoare de circa 5 mld. lei, mai exact 4,85 mld. lei (1 mld. euro), conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
„Putem spune că pandemia a influenţat pozitiv piaţa de curierat pentru că a generat nu doar creşterea vânzărilor, ci şi schimbarea comportamentului multor consumatori. Mulţi clienţi au decis să facă trecerea la achiziţii online. Procentual, perioada restricţiilor a generat o creştere a volumelor în medie cu 20%, dar am avut şi luni în care cererea a fost mai mare“, a spus recent într-o conferinţă de presă Adrian Mihai, cofondator al Fan Courier, cea mai mare companie de curierat din România.
Dacă în anul 2021 trendul se va menţine pozitiv, iar industria de curierat va înregistra creşteri, valoarea pieţei locale ar putea depăşi 5 mld. lei, mergând chiar către afaceri cumulate de 5,5 miliarde de euro.
În perioada 2017-2019, industria de curierat a înregistrat de la an la an o creştere considerabilă, valoarea pieţei crescând cu circa 500 mil. lei pe an în perioada menţionată.
În ultimii zece ani, industria de curierat din România a crescut considerabil, astfel că în anul 2009 existau doar 652 de companii care activau în industria de activităţi poştale şi de curierat. Totuşi, în 2019 numărul companiilor de curierat era de 2.326, adică de aproape patru ori mai multe faţă de acum zece ani.
Companiile de curierat aveau în 2019 un efectiv total de peste 17.500 de salariaţi, cu 10.000 de salariaţi mai mulţi faţă de 2008. Industria de curierat s-a dezvoltat semnificativ în ultimii zece ani, fiind o piaţă din ce în ce mai concurenţială.
Anul 2020 a fost unul foarte solicitant pentru industria de curierat în contextul în care oamenii au început să îşi achiziţioneze mai mult online produsele pe fondul pandemiei şi al restricţiilor impuse de către autorităţi pentru limitarea răspândirii virusului.
Industria de curierat se confruntă de câţiva ani cu problema forţei de muncă, astfel că este destul de dificil pentru companiile care activează în domeniu să găsească oameni calificaţi. Multe companii recurg la a angaja oameni fără experienţă, fiind dispuse să le ofere training gratuit care poate dura chiar şi câteva luni.
În 2020 nevoia de forţă de muncă a fost cu atât mai mare cu cât a fost înregistrată o creştere considerabilă a cererii de servicii de curierat având în vedere că pandemia şi restricţiile impuse de către autorităţi pentru limitarea răspândirii virusului i-au determinat pe oameni să stea mai mult acasă şi să achiziţioneze produsele online cu opţiunea de a primi comanda acasă. Totuşi, pentru acest an, nevoia forţei de muncă se va accentua şi mai tare în funcţie de evoluţia pandemiei, dacă vor dispărea restricţiile şi teama de călătorie, oamenii vor începe să îşi reia treptat viaţa de dinainte de momentul martie 2020.
Cea mai mare companie de curierat de pe piaţa locală este Fan Courier, deţinută de antreprenori români. Fan Courier a fost fondată în 1998 de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai.
Compania a ajuns în 2019 la afaceri de 791 milioane lei, după un avans de 15% faţă de anul anterior.
Este totodată şi cel mai mare angajator, având o forţă de muncă de 2.738 de salariaţi în 2019. Pentru 2020, Fan Courier estimează că va atinge pragul de 1 miliard lei afaceri, dar acest lucru depinde de luna decembrie, una dintre cele mai importante perioade ale industriei.
În 2019, cele mai mari zece companii care activau în industria de curierat aveau cumulat un număr de 7.500 de angajaţi, din totalul de 17.500 la nivelul industriei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro