Care sunt cele mai sigure companii aeriene din lume în 2014. TOP 10 cele mai sigure companii low cost pentru 2015

Autor: Valentin Vidu - Mediafax Postat la 06 ianuarie 2015 63 afişări

Cea mai sigură companie aeriană din lume rămâne, în continuare, compania australiană Qantas, potrivit site-ului de specialitate AirlineRatings.com, care monitorizează 449 de firme, relatează CNN.

Dintre cele 449 de companii aeriene monitorizate, 149 deţin maximum de şapte stele, acordate celor considerate cele mai sigure. Un record de 3,3 miliarde de pasageri au călătorit pe 27 de milioane de zboruri în 2014, potrivit site-ului.

În top 10, după compania australiană - în ordine aflabetică precizează CNN - se află Air New Zealand, British Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Finnair, Lufthansa and Singapore Airlines. "Companiile noastre din top zece se află întotdeauna în fruntea inovaţiei pentru securitate şi lansării de noi avioane", a declarat Geoffrey Thomas, de la site, pentru CNN.

Sistemul de evaluare al AirlineRatings.com ţine cont atât de auditele organelor de conducere ale aviaţiei şi celor mai importante asociaţii din domeniu, cât şi de auditele guvernelor şi bilanţul victimelor companiilor aeriene. Sistemul examinează, de asemenea, registrele operaţionale, incidentele înregistrate şi competenţele operaţionale.

- Top 10 cele mai sigure companii low cost pentru 2015

Anul acesta, AirlineRatings.com a dat publicităţii şi o listă cu primele zece cele mai sigure companii aeriene low cost pentru 2015 - în ordine alfabetică - Aer Lingus (Irlanda), Alaska Airlines (Statele Unite), Icelandair (Islanda), Jetblue (Statele Unite), Jetstar (Australia), Kulula.com (Africa de Sud), Monarch Airlines (Marea Britanie), Thomas Cook (Marea Britanie), TUIfly (Germania) şi WestJet (Canada).

"Spre deosebire de un număr de transportatori low cost, acestea au trecut durul Audit Operaţional de Siguranţă al Asociaţiei Internaţionale pentru Transport Aerian (IATA) şi înregistrează date de siguranţă excelente", a declarat Thomas. "Low cost nu înseamnă siguranţă slabă", a adăugat el.

AirlineRatings.com a publicat aceste liste într-o perioadă deosebit de dificilă pentru transportatorii aerieni. După ce 2013 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei civile la nivel global, 2014 este considerat unul dintre cei mai răi ani din istoria recentă în ceea ce priveşte victimele, din cauza unor incidente extrem de mediatizate.

- Cel mai mic număr de prăbuşiri din 80 de ani

Potrivit site-ului, în 2014 au avut loc 21 de accidente mortale, soldate cu 986 de victime - date care depăşesc media pe zece ani. Însă bilanţul are şi o parte pozitivă, în 2014 fiind înregistrate "doar" 111 prăbuşiri - cel mai mic număr din ultimii 80 de ani, potrivit Biroului Arhivelor Accidentelor de Avion (BAAA) cu sediul la Geneva. Acelaşi număr de prăbuşiri a fost înregistrat în lume în 1927.

"Raportat la numărul mare de accidente de avion (din trecut), în prezent zborul este mai sigur", este de părere Kane Ray, un analist de la International Bureau of Aviation, un grup de consultanţă în aviaţie. "Însă sunt mai multe avioane pe cer, aşa că este normal ca bilanţul să pară asemănător cu cel al deceniilor anterioare, iar la unele categorii de dezastre mai mare", a adăugat el.

"În urmă cu 50 de ani se înregistrau 87 de prăbuşiri, soldate cu 1.597 de victime, pe când companiile aeriene transportau doar 141 de milioane de pasageri - reprezentând doar 5% din numărul de azi (3,3 miliarde)", apreciază site-ul. "Alt aspect este că numărul accidentelor mortale din 2014 a scăzut la un nivel-record de 21 - unul la 1,3 milioane de zboruri", adaugă site-ul, subliniind că două dintre prăbuşirile de anul trecut - ale zborurilor MH370 şi MH17 - "sunt fără precedent în perioada modernă, însumând 537 de morţi".

Zborul MH370 Malaysia Airlines a dispărut de pe rarade în martie, în timp ce efectua o legătură Kuala Lumpur-Beijing cu 239 de persoane la bord. Oficialii cred că avionul se află undeva în Oceanul Indian, dar după aproape zece luni nu s-a găsit nicio urmă din aeronavă. În iulie, zborul MH17 al aceleiaşi companii, cu 298 de persoane la bord, a fost doborât în partea de est a Ucrainei, aflată sub controlul separatiştilor proruşi. Malaysia Airlines este cotată pe AirlineRatings.com cu cinci stele.

Compania AirAsia Indonesia - aflată în continuare sub şocul prăbuşirii zborului QZ8501 în Marea Java, cu 162 de persoane la bord, - este cotată în prezent cu patru stele, după ce în decembrie AirAsia avea o reputaţie neştirbită în privinţa siguranţei, deoarece nu înregistra niciun accident cu victime.

- Cele mai nesigure companii aeriene din lume

AirlineRatings.com precizează că dacă o companie aeriană înregistrează o prăbuşire care implică moartea unui pasager şi/sau membru al echipajului, acesteia i se scade o stea din evaluare. "O prăbuşire implicând morţi conduce la dispariţia unei stele, pentru o perioadă de zece ani de la data incidentului", precizează site-ul.

Dintre cele 499 de companii aeriene monitorizate de către AirlineRatings.com, aproape 50 sunt cotate cu trei stele sau mai puţin.

Patru companii deţin doar o stea pentru siguranţă. Două sunt din Nepal (Tara Air şi Nepal Airlines), una din Kazahstan (Scat Airlines) şi una din Afganistan (Kam Air). Toate patru se află pe lista cu firme cărora le este interzis să zboare în Uniunea Europeană (UE).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AVIAŢIE,
TRANSPORT,
SIGURANŢĂ

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/care-sunt-cele-mai-sigure-companii-aeriene-din-lume-in-2014-top-10-cele-mai-sigure-companii-low-cost-pentru-2015-13751029
13751029
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus? Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus?
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.