BRD încheie S1/2021 cu un profit net de 629 mil. lei, în creştere cu 55%, la venituri nete de 1,47 mld. lei

Autor: Cristina Bellu Postat la 03 august 2021 14 afişări

BRD-SocGen, a treia cea mai mare bancă de pe piaţa românească după active, a obţ­i­nut în primul semestru (S1) din acest an un profit net de 628,6 mil. lei, în creştere cu 55% faţă de câştigul raportat pentru aceeaşi perioadă din 2020, în timp ce venitul net bancar a fost de 1,47 mld. lei, în creştere cu 2,7% faţă de 1,43 mld. lei în S1/2020.

BRD încheie S1/2021 cu un profit net de 629 mil. lei, în creştere cu 55%, la venituri nete de 1,47 mld. lei

BRD-SocGen, a treia cea mai mare bancă de pe piaţa românească după active, a obţinut în primul semestru (S1) din acest an un profit net de 628,6 mil. lei, în creştere cu 55% faţă de câştigul raportului pentru aceeaşi perioadă din 2020, în timp ce venitul net bancar a fost de 1,47 mld. lei, în creştere cu 2,7% faţă de 1,43 mld. lei în S1 / 2020.

La nivelul întregului grup BRD, profitul net a atins 625,8 mil. lei, cu 50,9% peste câştigul din S1 / 2020, iar venitul net bancar a fost de 1,53 mld .. lei, în creştere cu 1,7% faţă de nivel de 1,51 mld. lei raportat în S1 / 2020, arată raportul semestrial al băncii.

În perioada ianuarie-iunie 2021, creditele noastre acordate persoane fizice au crescut cu 58% in dinamica anuala, atât pe segmentul creditelor imobiliare, plus 52%, cat si pe cel al creditelor de consum, plus 61%, inregistrand, de asemenea, o crestere de doua cifre comparativ cu nivelul din 2019.

La 30 iunie 2021, activele totale ale băncii se cifrează la 65 mld. lei, în creştere faţă de 62 mld. lei la 31 decembrie 2020, în timp ce nivelul grupului, activele băncii sunt de 67 mld. lei, plus 5%.

În primele şase luni, creditarea companiilor a inregistrat o crestere de 24% in dinamica anuala, cresterea importanta pe segmentul IMM, de 37%, fiind sustinuta de programele cu garantie de stat, cu credite aprobate in valoare de 700 milioane lei in cadrul programului IMM Invest, în doar două luni de la relansarea acestuia. Performanta remarcabila a activitatii de finantare a companiilor mari, de pus 21% in dinamica anuala, vine sa consolideze pozitia BRD de partener principal pentru marile corporatii. BRD a continuat sa isi indeplineasca angajamentul de a sprijini tranzitia catre sustenabilitate prin structurarea unui credit ESG de tip “club loan” de 120 milioane euro, notează raportul băncii.

“Economia Romaniei s-a comportat din nou peste asteptari, PIB-ul revenind deja in primul trimestru al anului 2021 la nivelul anterior pandemiei Covid-19. (...) In prima jumatate a anului, in acest context caracterizat de conditii de afaceri si perceptie mai bune, desi inca marcat de incertitudine, activitatea noastra a accelerat. Creditele nou-acordate persoanelor fizice au accelerat, inregistrand o crestere de doua cifre comparativ cu nivelul din 2019. Am continuat sa acompaniem companiile romanesti, ca banca partenera, inclusiv in toate programele guvernamentale lansate pentru a sprijini IMM-urile care se confrunta cu dificultati cauzate de pandemia Covid-19. Astfel, creditarea companiilor a inregistrat o crestere accentuata atat pe segmentul IMM, cat si pe cel al companiilor mari. Mai mult, dupa acordarea, in primul trimestru, a celui mai mare credit verde de pana acum din Romania, ne-am reconfirmat angajamentul pentru finantarea cu impact pozitiv, prin structurarea unui credit ESG de tip “club loan” de 120 milioane euro, dar si angajarea pentru finantarea unei mari parti din aceasta sumă”, spune Francois Bloch, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale.

În perioada raportată, depozitele clienţilor au continuat să se consolideze atat pe segmentul retail, cat si pe cel al companiilor, cu un avans total de 12% in dinamica anuala. Cresterea a fost determinata in principal de segmentul companiilor, plus 20% in dinamica anuala, atat pentru IMM-uri, cat si pentru clientii mari companii, fiecare cu o crestere de doua cifre. Inclinatia crescuta spre economisire declansata de pandemia prelungita s-a temperat, dar a condus in continuare la constituiri de depozite de la persoane fizice mai mari cu 5,4% in dinamica anuala.

“În ceea ce priveste depozitele, atentia noastra pentru oferirea de solutii de economisire diversificate a facut ca filiala noastra, BRD Asset Management, sa ocupe primul loc pe piata in privinta numarului de investitori, ea avand peste 100.000 de clienti”, adaugă Francois Bloch.

Accentul sporit pe accelerarea digitalizarii este vizibil in cresterea cu 19% a numarului de clienti care utilizeaza in mod activ canale la distanta la sfarsitul lunii iunie 2021 si in cresterea rapida a numarului de tranzactii prin canale electronice, plus 36% in dinamica anuala in semestrul I 2021. Gradul de penetrare digitala pe segmentul companiilor este la un nivel foarte ridicat, 99% din tranzactiile companiilor mari si 96% din tranzactiile IMM-urilor fiind realizate prin canale digitale.

Potrivit reprezentanţilor băncii, creditarea online si inrolarea la distanta, doua etape esentiale ale planului de digitalizare, se afla in faza pilot.

“In paralel, adoptia digitala a continuat, cu o crestere de 19% in dinamica anuala a numarului de clienti care utilizeaza in mod activ canale la distanta. Cu obiectivul constant de a imbunatati experienta clientilor nostri, suntem in faza pilot pentru doua initiative strategice esentiale, inrolarea la distanta si creditarea online”, explică Francois Bloch.

În perioada ianuarie-iunie 2021, veniturile nete din dobânzi au fost mai curând reziliente, de 1,01 mld. lei, minus 2,7% în dinamică anuală, având în vedere ratele de dobândă de pe piaţă semnificativ mai mici (media ROBOR la 3 luni de 1,60% în semestrul I 2021 faţă de 2,72% în semestrul I 2020), fiind susţinute de efectul pozitiv al creşterii volumelor.

Presiunea asupra veniturilor nete din dobânzi a fost compensată de performanţa veniturilor nete din comisioane şi a altor categorii de venituri. Astfel, veniturile nete din comisioane au înregistrat o creştere puternică de 13,6% în comparaţie cu S1/2020, bazându-se pe creşterea volumului tranzacţional al clienţilor şi pe o activitate dinamică pe piaţa de capital. Celelalte categorii de venituri au crescut cu 6,4% în comparaţie cu S1/2020, beneficiind de rezultatul din tranzacţionare mai mare şi caştiguri din reevaluare.

La finalul lunii iunie 2021, rata NPL (la nivelul băncii, creditele neperformante conform definiţiei ABE) a fost de 3,3% în scădere uşoară faţă de nivel de 3,5% de la finalul lunii iunie 2020, în ciuda modificărilor reglementate (precum nouă definiţie de neplată) şi a ieşirilor din moratoriu, consolidând mai departe baza solidă de activ la bănci şi activitate eficientă de colectare.

Rata de acoperire a creditelor neperformante se menţine la un nivel solid, la 74% la finalul lunilor iunie 2021, faţă de 75% la finalul lunilor iunie 2020.

Acţiunile BRD Societe Generale (simbol bursier BRD) sunt incluse în structura indicelui principal BET al BVB.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BRD-SocGen,
crestere,
profit net,
ceo,
creditare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.