Era hipermarketurilor a apus. Ce se întâmplă cu marile magazine din România

Autor: Cristina Roşca Postat la 02 august 2022 6313 afişări

 Era hipermarketurilor a apus. Ce se întâmplă cu marile magazine din România

Modelul de business al hipermarketurilor, magazine mari, cu zeci de mii de articole la raft, este regândit acum de operatorii care trebuie să se adapteze noilor preferinţe de consum.

Pentru a îmbunătăţi eficienţa acestor unităţi, pentru a creşte vânzarea per metru pătrat, pentru a găsi un model de business viabil pe segmentul hipermarketurilor, retailerii încearcă varii soluţii. Spre exemplu, Cora reduce suprafaţa unora dintre hipermarketuri şi umple spaţiul rămas liber cu alte branduri. Auchan vorbeşte despre transformarea unei anumite suprafeţe în spaţiu logistic pentru livrări.

Există însă şi alte idei.

„Pe terenul suplimentar poate fi gândit un proiect rezidenţial. Spre exemplu, pe studii, în cazul terenului de la Cora Lujerului dădea bine şi un proiect de office, dar piaţa de birouri e complicată acum, aşa că rezidenţialul pare un pariu mai bun“, spune un executiv din consultanţă imobiliară. El face referire la terenul suplimentar din curtea unor astfel de hipermarketuri dat fiind că de regulă magazinele mari sunt înconjurate de spaţii generoase de parcare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
hipermarketuri,
magazine,
spatiu,
blocuri,
construire

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.