Băsescu: "Penibilii de la transporturi", poate un subiect la consultările de la Cotroceni?

Autor: Catalina Mihai Postat la 16 aprilie 2015 230 afişări

Traian Băsescu se întreabă, într-o postare pe Facebook, dacă "penibilii de la transporturi" nu ar putea fi un subiect la consultările din 20 aprilie dintre preşedintele Klaus Iohannis şi partidele politice, explicând că România are un Masterplan pentru construcţia de autostrăzi încă din 1999.

Fostul preşedinte Traian Băsescu a sugerat, joi, pe Facebook, că la consultările pe care preşedintele Klaus Iohannis le va avea luni cu partidele politice, "penibilii de la transporturi" poate ar trebui să fie un subiect de discuţie.

"Miron Mitrea, Ludovic Orban, Dan Şova, Relu Fenechiu şi, în sfârşit, ultimul pe listă, adus cu mari sacrificii de la Cluj pentru a completa galeria de incompetenţi de la transporturi, Ioan Rus au vânturat românilor hărţi cu mii de kilometri de autostrăzi. De fiecare dată,Comisia Europeană le-a dat cu hărţile în cap, etichetându-i ca fiind incompetenţi", a scris fostul preşedinte, explicâd că România are un Masterplan pentru construcţia de autostrăzi adoptat prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 16/1999.

Băsescu susţine că ”guvernele PSD-iste au adăugat în anexa acestei ordonanţe tot soiul de bazaconii conform intereselor baronimii, dar şi pe măsura incompetenţei miniştrilor transporturilor care n-au priceput elementarul, că pot utiliza bani europeni prioritar pentru autostrăzi care fac parte din coridoarele pan-europene IV şi IX (ca de altfel şi la calea ferată)”.

Fostul şef al statului mai spune că aceşti miniştri ”au cheltuit enorm pentru tot soiul de noi master-planuri” şi îl sfătuieşte pe actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, să dea în lucru autostrăzile Piteşti - Râmnicu Vâlcea - Sibiu/Ploieşti - Buzău - Focşani - Albiţa şi Centura Bucureşti - Sud, "autostrăzi încă neexecutate faţă de Masterplanul din 1999” şi care trebuie făcute întrucât altfel România nu va mai primi bani europeni pentru alte autostrăzi.

O altă sugestie făcută de Traian Băsescu este includerea pe lista de priorităţi a autostrăzii Craiova - Piteşti: "Cu siguranţă aveţi argumentul puternic al existenţei uzinei Ford şi ar putea fi acceptat de Comisie pentru noul exerciţiu bugetar".

Într-un alt mesaj, postat pe Facebook tot joi şi adresat "propagandiştilor mincinoşi" care susţin că el nu a vrut să se construiască autostrăzi, Traian Băsescu publică numele oficialilor care au semnat şi contrasemnat Ordonanţa nr. 16/1999, adoptată de Guvernul Radu Vasile.

Ordonanţa de Guvern pentru aprobarea Programului prioritar de construcţie a autostrăzilor din România, publicat în Monitorul Oficial nr. 39 din 29 ianuarie 1999, a fost contrasemnată de ministrul Transporturilor de atunci Traian Basescu şi de Bujor Bogdan Teodoriu, secretar de stat în Ministerul Finanţelor.

Consultările între preşedintele Klaus Iohannis şi reprezentanţii partidelor parlamentare pe tema legislaţiei electorale, dar şi pe alte teme de actualitate vor avea loc luni, 20 aprilie, a anunţat, joi, Administraţia Prezidenţială.

Consultările vor viza "stadiul legislaţiei electorale, inclusiv cel al reglementărilor necesare asigurării dreptului de vot al românilor care trăiesc în afara graniţelor".

De asemenea, pe agenda întâlnirilor se vor mai afla "discuţii referitoare la procedurile parlamentare de încuviinţare a cererilor de urmărire penală, reţinere, arestare sau percheziţie a membrilor Parlamentului, precum şi alte teme de interes public".

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, miercuri, la Cluj, că speră ca până la sfârşitul lunii mai să primească aprobarea de la CE pentru Masterplanul de transport.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
TRAIAN BĂSESCU,
MASTERPLAN,
AUTOSTRĂZI
/actualitate/basescu-penibilii-de-la-transporturi-poate-un-subiect-la-consultarile-de-la-cotroceni-14123942
14123942
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.