Autorităţile europene încearcă să medieze conflictul dintre Mercedes-Benz şi Guvernul francez

Autor: Dorin Oancea Postat la 30 iulie 2013 184 afişări

Interzicerea înmatriculărilor de automobile compact Mercedes-Benz în Franţa, la sfârşitul săptămânii trecute, din cauza unui gaz refrigerant folosit în instalaţiile de climatizare care nu mai este acceptat de Uniunea Europeană, a înfuriat compania germană şi a determinat autorităţile de la Bruxelles să intervină pentru dezamorsarea disputei.

Autorităţile europene încearcă să medieze conflictul dintre Mercedes-Benz şi Guvernul francez

 Ministerul francez al Ecologiei, Dezvoltării şi Energiei a anunţat că modelele clasa A şi clasa B şi coupe-ul CLA nu mai pot fi înmatriculate în Franţa întrucât nu respectă reglementările comunitare în domeniul mediului.

Grupul Daimler apreciază măsura drept "absolut inexplicabilă" şi intenţionează să o conteste în jusţie, considerând că partea franceză interpretează greşit legislaţia UE. Oficiali europeni au anunţat la începutul acestei săptămâni că se consultă cu Berlinul şi Parisul şi că speră ca situaţia să fie rezolvată în septembrie.

 Dupa Franta, mai multe state din UE vor sa interzica vanzarea autoturismelor produse de Daimler

Jean-Claude Bernard, şeful reţelei de dealeri Mercedes Benz din Franţa spune, citat de Financial Times, că acţiunea este motivată de dorinţa de a-i mulţumi pe ecologişti şi pentru a pricinui neplăceri unui fabricant auto german. "Lichidul de răcire este folosit de 95% din maşinile cu aer condiţionat din Franţa. Dacă sunt atât de periculoase, de ce nu le interzicem pe toate?!".

Decizia Franţei a împiedicat în această lună livrarea a 4.518 vehicule, din care 2.704 au fost deja vândute unor clienţi, potrivit grupului german.

Daimler se află în negocieri de circa un an cu oficialii europeni, în privinţa unui nou agent de răcire despre care autorităţile de reglementare susţin că îndeplineşte standarde mai stricte referitoare la emisiile de gaze cu efect de seră. Producătorul auto german nu a trecut la folosirea acestui gaz refrigerant, argumentând că este posibil să ia foc mai uşor decât agentul folosit în prezent, în cazul unor accidente. Germania a permis Daimler să continue să folosească gazul R134a, din cauza motivelor de îngrijorare legate de noul agent de răcire R1234yf.

Comisia Europeană a avertizat autorităţile de la Berlin cu posibile măsuri punitive. O directivă europeană a interzis gazul R134a încă de la începutul anului 2011, dar pentru vehiculele certificate anterior acestei date există o derogare până în 2017. Grupul Daimler a vândut 15.745 de vehicule compact în Franţa, în primul semestru, reprezentând 2% din livrările globale de automobile ale grupului în perioada respectivă.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/actualitate/autoritatile-europene-incearca-sa-medieze-conflictul-dintre-mercedes-benz-si-guvernul-francez-11179079
11179079
comments powered by Disqus
Pentru reţeaua de sănătate Regina Maria au trecut 25 de ani. Cum vede viitorul în industria sănătăţii Fady Chreih, CEO-ul reţelei? Pentru reţeaua de sănătate Regina Maria au trecut 25 de ani. Cum vede viitorul în industria sănătăţii Fady Chreih, CEO-ul reţelei?

Ajunsă la pragul istoric de un sfert de secol de activitate pe piaţa locală de servicii medicale private, reţeaua de sănătate Regina Maria se pregăteşte să construiască următorii 25 de ani de performanţă pe pilonii ridicaţi prin investiţiile şi inovaţiile implementate până acum. Care au fost cele mai importante borne depăşite? Ce înseamnă performanţa în medicina privată? Cum va arăta piaţa locală de servicii medicale private peste 25 de ani? – sunt câteva dintre întrebările la care ne răspunde Fady Chreih, CEO al Regina Maria.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin
O experienţă străină în mijlocul Capitalei: Stilul de viaţă francez, în inima Bucureştiului.
Mediafax
O caricatura cu Recep Tayyip Erdogan, pe prima pagină din Charlie Hebdo O caricatura cu Recep Tayyip Erdogan, pe prima pagină din Charlie Hebdo
Efectele SARS-CoV-2: Creierul uman, mai bătrân cu până la 10 ani după COVID-19. Ce arată rezultatele unui studiu despre deficitul cognitiv
MonitorulApararii
NEVERENDING STORY NEVERENDING STORY
7 lecţii învăţate de forţele ruse în războiul din Siria
MonitorulPartidelor
Tomac: Poate distinsul domn Dircă, în numele moralei politice des invocată, demisionează de la Consiliul Legislativ Tomac: Poate distinsul domn Dircă, în numele moralei politice des invocată, demisionează de la Consiliul Legislativ
Firea: Orban patronează vesel-inconştient tot acest sistem guvernamental putred
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA... COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA...
De ce trebuie să se ţină la termen alegerile parlamentare? Analiza lui Ion Cristoiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.