Autorităţile europene încearcă să medieze conflictul dintre Mercedes-Benz şi Guvernul francez

Autor: Dorin Oancea Postat la 30 iulie 2013 185 afişări

Interzicerea înmatriculărilor de automobile compact Mercedes-Benz în Franţa, la sfârşitul săptămânii trecute, din cauza unui gaz refrigerant folosit în instalaţiile de climatizare care nu mai este acceptat de Uniunea Europeană, a înfuriat compania germană şi a determinat autorităţile de la Bruxelles să intervină pentru dezamorsarea disputei.

Autorităţile europene încearcă să medieze conflictul dintre Mercedes-Benz şi Guvernul francez

 Ministerul francez al Ecologiei, Dezvoltării şi Energiei a anunţat că modelele clasa A şi clasa B şi coupe-ul CLA nu mai pot fi înmatriculate în Franţa întrucât nu respectă reglementările comunitare în domeniul mediului.

Grupul Daimler apreciază măsura drept "absolut inexplicabilă" şi intenţionează să o conteste în jusţie, considerând că partea franceză interpretează greşit legislaţia UE. Oficiali europeni au anunţat la începutul acestei săptămâni că se consultă cu Berlinul şi Parisul şi că speră ca situaţia să fie rezolvată în septembrie.

 Dupa Franta, mai multe state din UE vor sa interzica vanzarea autoturismelor produse de Daimler

Jean-Claude Bernard, şeful reţelei de dealeri Mercedes Benz din Franţa spune, citat de Financial Times, că acţiunea este motivată de dorinţa de a-i mulţumi pe ecologişti şi pentru a pricinui neplăceri unui fabricant auto german. "Lichidul de răcire este folosit de 95% din maşinile cu aer condiţionat din Franţa. Dacă sunt atât de periculoase, de ce nu le interzicem pe toate?!".

Decizia Franţei a împiedicat în această lună livrarea a 4.518 vehicule, din care 2.704 au fost deja vândute unor clienţi, potrivit grupului german.

Daimler se află în negocieri de circa un an cu oficialii europeni, în privinţa unui nou agent de răcire despre care autorităţile de reglementare susţin că îndeplineşte standarde mai stricte referitoare la emisiile de gaze cu efect de seră. Producătorul auto german nu a trecut la folosirea acestui gaz refrigerant, argumentând că este posibil să ia foc mai uşor decât agentul folosit în prezent, în cazul unor accidente. Germania a permis Daimler să continue să folosească gazul R134a, din cauza motivelor de îngrijorare legate de noul agent de răcire R1234yf.

Comisia Europeană a avertizat autorităţile de la Berlin cu posibile măsuri punitive. O directivă europeană a interzis gazul R134a încă de la începutul anului 2011, dar pentru vehiculele certificate anterior acestei date există o derogare până în 2017. Grupul Daimler a vândut 15.745 de vehicule compact în Franţa, în primul semestru, reprezentând 2% din livrările globale de automobile ale grupului în perioada respectivă.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/autoritatile-europene-incearca-sa-medieze-conflictul-dintre-mercedes-benz-si-guvernul-francez-11179079
11179079
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.