Angajaţii Dacia şi Ford sunt speriaţi de şomajul tehnic prelungit. "Sunt îngrijorat de acest şomaj tehnic prelungit deoarece este cea mai mare perioadă de şomaj tehnic pe care am avut-o din anul 2012"

Autor: Luiza Paraschivu Postat la 05 aprilie 2020 111 afişări

Angajaţii Dacia şi Ford sunt speriaţi de şomajul tehnic prelungit. "Sunt îngrijorat de acest şomaj tehnic prelungit deoarece este cea mai mare perioadă de şomaj tehnic pe care am avut-o din anul 2012"

Angajaţii fabricii Ford de la Craiova sunt îngrijoraţi după ce au aflat că producţia va fi oprită până în luna mai. Compania a anunţat că prelungeşte suspendarea activităţii în toate fabricile din Europa din cauza epidemiei de coronavirus, informează corespondentul MEDIAFAX. 

Şi la uzina de maşini Dacia muncitorii sunt speriaţi că le scad veniturile şi că ar putea rămâne fără locuri de muncă.

Din 19 martie, cei 14.000 de muncitori ai uzinei Dacia sunt în şomaj tehnic şi încă nu ştiu când se vor putea întoarce la muncă. Potrivit liderului de sindicat Nicolae Pavelescu, oamenii sunt îngrijoraţi că-şi vor pierde locurile de muncă şi că veniturile lor vor scădea.

Acum, oamenii primesc 85 la sută din salariu, conform prevederilor Contractului Colectiv de muncă, însă compania este o obligată să le acorde această sumă doar o lună de zile. “Deocamdată, la Dacia avem un acord pe o perioadă nedefinită, urmând să ne întâlnim miercuri să stabilim mai concret datele acestei probleme. Este o situaţie îngrijorătoare pentru muncitori, în special, pentru că ei nu sunt învăţaţi să stea acasă pe o perioadă lungă de timp şi toţi îşi pun întrebarea ce se va întâmpla cu veniturile lor şi cu locurile de muncă. Deocamdată, ne-a ferit Dumnezeu şi sper să ne ferească încontinuare, nu avem cazuri de salariaţi pozitivi sau suspecţi pentru coronavirus. (...) Noi avem o prevedere a contractului colectiv de muncă, care pe o perioadă de 30 de zile, prevede plata cu 85 % din salariu. Mi-este greu să vă spun ce se va întâmpla mai departe. Nu pot să anticipez nici pozitiv, nici negativ. Sper să stopeze chestiunea asta şi lucrurile să intre în normal”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Nicolae Pavelescu, lider Sindicat Dacia

Şi producătorul american de autorturisme Ford, şi-a suspendat producţia, din 19 martie, în uzina de la Craiova. Măsura a fost anunţată iniţial pentru doar câteva săptămâni, însă din cauza pandemiei de coronavirus, în urmă cu două zile, reprezentanţii companiei au anunţat că fabricile Ford din toată Europa vor rămâne închise până la începutul lunii mai.

Vestea i-a pus pe gânduri pe angajaţii fabricii Ford din Bănie, care se tem că nu vor mai avea bani suficienţi pentru a-şi achita toate datoriile.

„Eu, personal, sunt îngrijorat de acest şomaj tehnic prelungit deoarece este cea mai mare perioadă de şomaj tehnic pe care am avut-o din anul 2012, de când sunt eu în Ford. Au mai fost şomaje tehnice de o săptămână, zece zile, la intervale mai mari de timp, dar acesta fiind cel mai lung, pe mine şi pe toţi colegii ne afectează prin faptul că suntem plătiţi doar cu 78% din salariul negociat. În afara acestui fapt, vechimea nu merge şi, de asemenea, se pierd bonurile de masă. Din discuţii telefonice cu alţi colegi, unii dintre ei au rate la bănci, iar acest lucru îi afectează, cred eu, destul de mult pentru că scăzând veniturile lunare, automat familia care are de plătit rate la bancă, va trebui să facă nişte eforturi financiare”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Tibi Tomiţă, angajat Ford Craiova

Cea mai mare temere a angajaţilor, potrivit lui Tibi Tomiţă, salariat al uzinei Ford Craiova, este că după această pandemie inductria auto va avea de suferit, iar ei şi-ar putea pierde chiar locurile de muncă.

„Noi presupunem, ca poate toţi românii, toţi oamenii de pe planetă, că în urma acestei epidemii de coronavirus va urma, poate, o criză economică mondială şi credem noi că va afecta inclusiv piaţa auto, lucru care pe noi ne-ar afecta indirect, ca fiind producători de maşini. S-ar putea să scadă vânzările de maşini şi pe noi să ne afecteze prin faptul că să scadă producţia şi să ne aşteptăm, poate, la alte şomaje tehnice mai lungi sau mai scurte. Sperăm ca pe viitor această situaţie să se rezolve, să se termine cu această epidemie, pandemie...pentru ca toată activitatea economică mondială să se reia şi să mergem din nou la serviciu, să obţinem banii pe care îi luam în mod normal, nu cei 78 %, ci salariile întregi”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Tibi Tomiţă, angajat Ford Craiova

Aproximativ 6.000 de oameni lucrează în fabrica Ford de la Craiova.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companii auto,
angajaţi,

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe
DEZVĂLUIRI: De unde vin de fapt fructele şi legumele de la Lidl
Mediafax
COMENTARIU Adrian Onciu: Manelistul Florin Salam, atac dur la Guvernul Orban într-o scrisoare deschisă COMENTARIU Adrian Onciu: Manelistul Florin Salam, atac dur la Guvernul Orban într-o scrisoare deschisă
VIDEO Misterul din deşert: Artă sau OZN? Un obiect bizar a fost descoperit în mijlocul pustietăţii
MonitorulApararii
PREVIZIUNI POLITICE 2021: Politica externă a SUA  - Partea întâi PREVIZIUNI POLITICE 2021: Politica externă a SUA - Partea întâi
Planul Yasushi Akashi mutat în Caucaz. Reminiscenţele generaţiei naţionaliste post-imperiale în Nagorno-Karabakh
MonitorulPartidelor
Clotilde Armand: De asta are societatea noastră nevoie Clotilde Armand: De asta are societatea noastră nevoie
Clotilde Armand: A început astăzi
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.