ANAT: Mai mulţi turişti şi sejururi cu până la 5% mai scumpe în 2014

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 28 aprilie 2014 48 afişări

Numărul românilor care şi-au cumpărat un sejur de Paşte şi 1 Mai anul acesta este cu 20% mai mare decât cel înregistrat în 2013.

ANAT: Mai mulţi turişti şi sejururi cu până la 5% mai scumpe în 2014

Preferinţele pentru vacanţa de 1 Mai sunt similare celor de Paşte, cu menţiunea că sunt aşteptaţi mai mulţi turişti pe litoralul românesc, fiind tradiţie petrecerea zilei de 1 Mai la mare.  Cu excepţia litoralului, printre cele mai căutate destinaţii pentru aceste două evenimente se numără Delta Dunării şi staţiunile Băile Felix, Geoagiu Băi, Sovata, Baile Govora, Băile 1 Mai, Predeal, Băile Herculane şi Bran.

Privind primele rezultate din acest an, în primul trimestru al lui 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, pe produsele turistice interne,  se mai observă o creştere de 5% pe rezervările early booking,  50% pe programul “Săptămâna de refacere” şi 100% pe programul “Zile gratuite de vacanţă”.

”În ceea ce priveşte regiunile şi destinaţiile interne, în primul trimestru al anului 2014, comparativ cu cel similar din 2013, se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crişanei, 20% pe zona Transilvaniei, 10% pe cea a Bucovinei şi 30% pe cea a Munteniei. Maramureşul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia şi Banat, o creştere de 5%”, a spus Lucia Nora Morariu, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

În ordinea volumului de vânzări, destinaţiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franţa, Austria şi Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) şi Muntenegru (+ 20%). Volume mari de vânzări se înregistrează şi pe alte destinaţii care, totuşi, anul acesta înregistrează o scădere a numărului de rezervări făcute în primul trimestru al anului. Este vorba de Bulgaria (- 10%) şi Croaţia (- 40% din cauza creşterii preţurilor ca urmare a majorării TVA).

“Cred că Muntenegru  a castigat încrederea românilor şi prin extraordinara solidaritate de care au dat dovada oamenii din ţara prietenă, in acele momente grele. Cred că românii au înţeles că acolo sunt prieteni şi că îţi poţi petrece o vacanţa <în familie>, a declarat  Lucia Nora Morariu.

Cele mai dinamice destinaţii externe, cu creşteri de peste 50% au fost Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba şi Statele Unite.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/anat-mai-multi-turisti-si-sejururi-cu-pana-la-5-mai-scumpe-in-2014-12540626
12540626
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Câţi bani câştigăm din EURO 2020? O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.