ANALIZĂ: Dispariţia avionului MH370, la 8 martie 2014, rămâne unul dintre marile mistere ale aviaţiei

Autor: Ioana Bojan Postat la 06 martie 2015 0 afişări

Deşi a trecut un an, cea mai amplă operaţiune de căutare din istoria aviaţiei nu a reuşit să clarifice dispariţia avionului Boeing 777-200, care avea la bord 227 de pasageri şi 12 membri ai echipajului, relatează agenţia germană DPA.

Avionul decolase de pe aeroportul din Kuala Lumpur şi urma să aterizeze la Beijing, dar la mai puţin de o oră după decolare, contactul cu echipajul s-a întrerupt. "Noapte bună trei şapte zero malaezian" au fost ultimele cuvinte auzite din cabină şi niciun semnal de alertă nu a fost transmis.

Analiza datelor de zbor a determinat autorităţile responsabile cu operaţiunea de căutare să creadă că avionul s-a îndreptat spre sudul Oceanului Indian, unde s-a prăbuşit.

Căutările pe apă şi pe uscat s-au concentrat iniţial pe ruta programată a aeronavei. Dar după câteva zile, analiza datelor de zbor a arătat că avionul ar fi deviat de la ruta obişnuită, astfel că eforturile de căutare s-au mutat din Marea Chinei de Sud spre strâmtoarea Malacca şi apoi într-o zonă din sudul Oceanului Indian.

Vietnamul, Malaezia, China, Thailanda, India, Australia, Noua Zeelandă şi Statele Unite au trimis nave şi aeronave pentru a susţine eforturile de căutare. Începând cu 30 martie 2014, căutările sunt conduse de un Centru comun de coordonare (JACC) cu sediul iniţial în Perth, transferat în prezent la Canberra.

Pentru că nu s-au găsit fragmente ale epavei la suprafaţă, eforturile de căutare s-au concentrat în ultimul an pe cercetarea fundului oceanului. Australia a alocat 90 de milioane de dolari australieni (70 de milioane de dolari americani) pe doi ani pentru căutarea avionului, dar Malaezia şi China contribuie de asemenea cu fonduri. Costul total al căutărilor ar putea ajunge la câteva sute de milioane de dolari, potrivit estimărilor presei.

Lipsa informaţiilor despre dispariţia cursei MH370 a generat unele dintre cele mai bizare teorii ale conspiraţiei despre unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei, precum şi o dezbatere aprinsă pe Internet, comentează Euronews.

De la argumente ştiinţifice până la cele mai stranii ipoteze, toate teoriile iau în considerare faptul că lipseşte o piesă din puzzle. Tim Clark, directorul companiei aeriene Emirates Airlines aprecia în noiembrie că unele informaţii sunt ţinute secrete, însă Guvernul malaezsian a negat ferm acest lucru.

Unele teorii menţionează deturnarea avionului, altele evocă o eroare tehnică sau de pilotaj. Scenariile merg însă mult mai departe, de la ideea că ar fi fost doborât în mod accidental, sau că zborul MH370 ar fi de fapt avionul MH17 doborât în iulie în Ucraina, până la varianta conform căreia a fost răpit de extratereştri sau de talibanii din Pakistan pentur a fi folosit în scopuri teroriste.

Nigel Cawthorne, autorul cărţii "Cursa MH370 Misterul" a scris că avionul ar fi putut fi doborât accidental în timpul unor exerciţii militare comune americano-thailandeze, în Marea Chinei de Sud.

Fostul director al companiei franceze Proteus Airlines, Marc Dugain, consideră că aeronava ar fi putut fi doborâtă de armata americană, de teama unui atentat asemănător celor de la 11 septembrie, care viza baza navală a SUA din insula Diego Garcia, situată în Oceanul Indian.

Fostul pilot şi expert CNN Jeff Wise speculează că MH370 ar putea fi intact şi s-ar afla în Rusia, după ce ar fi aterizat în Kazahstan în cadrul unui complot orchestrat de ruşi.

Un locotenent-general american în rezervă a lansat ideea că avionul ar fi fost deturnat şi dus în Pakistanul controlat de talibani, pentru a fi folosit la transportul armelor de distrugere în masă, necesare unui atac asupra Israelului. Ideea a fost susţinută de patronul de presă Rupert Murdoch, care a scris pe Twitter: "Poate nu prăbuşit, ci furat, efectiv ascuns, poate în Pakistan, ca ben Laden".

O altă variantă este că avionul MH370 ar fi de fapt cursa MH17, aparţinând tot companiei Malaysia Airlines, care a fost doborâtă în estul separatist al Ucrainei la 17 iulie 2014.

În fine, una dintre cele mai bizare teorii este că avionul ar fi fost răpit de extratereştri. Un sondaj CNN/ORC International efectuat la două luni după dispariţia cursei MH370 a arătat că aproape 10% dintre americani cred că extratereştri sau fiinţe dintr-o altă dimensiune au fost implicate în acest caz.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
MALAYSIA,
AVION,
DISPARIŢIE

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/analiza-disparitia-avionului-mh370-la-8-martie-2014-ramane-unul-dintre-marile-mistere-ale-aviatiei-13942872
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei
Măsuri fără precedent luate de Kaufland. Angajaţii sunt primii vizaţi
Mediafax
Boris Johnson, depistat pozitiv cu coronavirus: ”M-am autoizolat, dar voi continua să conduc guvernul şi să-mi exercit atribuţiile şi responsabilităţile prin video conferinţă” Boris Johnson, depistat pozitiv cu coronavirus: ”M-am autoizolat, dar voi continua să conduc guvernul şi să-mi exercit atribuţiile şi responsabilităţile prin video conferinţă”
Modelul de declaraţie pe proprie răspundere, necesară pentru a putea ieşi din casă, a fost actualizat şi simplificat. Descarcă de AICI NOUA VARIANTĂ
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie:  "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!" O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie: "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!"
Jurnal de pandemie. Prof. Dr. Olga Simionescu: As pune corturi mari la granita si as tine acolo lumea in carantina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.