Amprente de dinozaur, vechi de 145 milioane de ani, descoperite de paleontologii germani - VIDEO

Autor: Florin Badescu Postat la 22 august 2015 42 afişări

Cercetătorii germani au descoperit recent, într-o carieră de piatră abandonată, un şir neobişnuit de lung de amprente spectaculoase, lăsate în urmă cu 145 de milioane de ani de un dinozaur ce avea o greutate de aproximativ 30 de tone.

"Este o descoperire neobişnuită, pentru că şirul de amprente este foarte lung, iar ele sunt într-o stare de conservare foarte bună", a declarat paleontologul Benjamin Englich, coordonatorul studiului, referindu-se la acel şir de 90 de amprente de dinozaur, care se întind pe o distanţă de peste 50 de metri. Diametrul amprentelor este de 1,2 metri.

Profesorul Englich şi colegii lui au descoperit acele amprente într-o regiune din centrul Germaniei, în timp ce efectuau săpături într-o fostă carieră de piatră aflată în localitatea Rehburg-Loccum, în apropiere de Hanovra, miercuri.

Amprentele, care seamănă cu cele lăsate de elefanţi, au fost imprimate în sol în urmă cu aproximativ 145 de milioane de ani de un sauropod - un dinozaur dintr-o familie de vieţuitoare de mari dimensiuni, cu gâturi şi cozi foarte lungi.

"În prezent nu există un schelet complet de dinozaur care să fie atât de mare şi care a trăit în acea perioadă. Acest lucru înseamnă că este vorba de o specie pe care nu am «văzut-o» din acea eră", a spus profesorul Englich.

Amprentele nu sunt doar mari, ci şi foarte adânci, a adăugat profesorul german. Urmele lăsate în sol de acel sauropod au o adâncime de peste 40 de centimetri, sugerând astfel faptul că animalul în cauză avea o greutate de circa 30 de tone, potrivit estimărilor oamenilor de ştiinţă.

Experţii în domeniu speră că amprentele respective îi vor ajuta să obţină mai multe informaţii despre mediul înconjurător din cretacic, o perioadă din trecutul Terrei care s-a încheiat în mod misterios în urmă cu 65 de milioane de ani, odată cu dispariţia în masă a dinozaurilor.

Cele mai mari amprente de dinozaur descoperite vreodată, măsurând aproximativ doi metri în diametru, au fost găsite de un arheolog amator în regiunea franceză Jura în anul 2009.

DINOZAUR,
AMPRENTE,

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/amprente-de-dinozaur-vechi-de-145-milioane-de-ani-descoperite-de-paleontologii-germani-video-14684461
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus? Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus?
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă