„Am vândut cadourile de nuntă pentru a-mi finanţa businessul". Povestea businessului pornit în prag de criză

Autor: Andra Stroe Postat la 23 aprilie 2019 970 afişări

Respinşi de investitori în pragul crizei mondiale de acum un deceniu, trei antreprenori au avut curajul să meargă mai departe şi au pus bazele unei companii a cărei valoare este estimată la peste 14 milioane de dolari. Cum au reuşit?

„Am vândut cadourile de nuntă pentru a-mi finanţa businessul". Povestea businessului pornit în prag de criză

Luni, pe 15 septembrie 2008, Jeff Lawson, alături de Evan Cooke şi John Wolthuis, fondatorii companiei Twilio, a avut o întâlnire cu câţiva potenţiali investitori din Silicon Valley. Ideea lor de business fusese să ajute companiile să automatizeze comunicarea cu utilizatorii prin mesaje, telefoane sau apeluri video. Obţinerea finanţării trebuia să fie "aproape o formalitate", îşi aminteşte Lawson, care avea la acea vreme 31 de ani. În duminica din acea săptămână, banca americană de investiţii Lehman Brothers şi-a anunţat falimentul, fiind unul dintre momentele cele mai şocante ale crizei financiare globale.

Când lumea a conştientizat gravitatea situaţiei, colegii lui Lawson au început să aibă îndoieli. „Ceilalţi doi co-fondatori s-au uitat unul la altul şi s-au gândit: <Poate că este o idee proastă.>", povesteşte antreprenorul, citat de BBC. Totuşi, determinaţi să meargă mai departe, ei au împrumutat bani de la rude şi prieteni şi au pornit pe cont propriu.

Când această formă de finanţarea începuse să se epuizeze, Lawson, cu acordul soţiei sale, Erica, a decis să vândă cadourile de nuntă pentru a merge mai departe. Primul client al companiei a fost un bărbat care proiectase un site prin intermediul căruia să ajute persoanele care şi-au pierdut telefonul mobil să îl găsească.

Compania a atras din nou atenţia investitorilor în momentul în care a obţinut un contract cu casa de discuri Sony Music. Erau aceeaşi investitori care îi abandonaseră pe cei trei antreprenori la începuturile crizei. Twilio a obţinut astfel o finanţare de 1 milion de dolari la începutul lui 2009. A continuat să acumuleze investiţii de 261 milioane de dolari, iar în 2016 aceasta a intrat pe piaţa de capital. Astăzi are 16 birouri în 10 ţări şi 1,275 de angajaţi.

În prezent, compania Twilio cu sediul în San Francisco este listată la bursa din New York şi valorează peste 14 miliarde de dolari. Cu venituri anuale de 650 de milioane de dolari, printre miile de clienţi ai businessului se numără companii precum Uber, WhatsApp, Coca-Cola, AirBnB, Twitter, eBay, sau lanţul britanic de retailer Marks & Spencer.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business,
nunta,
fondator

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.