Altex face paşii spre 10 miliarde de lei cifră de afaceri: Brico Depot intră oficial în grup, campania Black Friday anticipează vânzări peste nivelul din 2024. Anul viitor vor fi şapte-zece magazine noi Altex şi Brico Depot

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 octombrie 2025 78 afişări

Altex face paşii spre 10 miliarde de lei cifră de afaceri: Brico Depot intră oficial în grup, campania Black Friday anticipează vânzări peste nivelul din 2024. Anul viitor vor fi şapte-zece  magazine noi Altex şi Brico Depot

Altex România, liderul pieţei de retail electro-IT, extinde anul acesta ecosistemul de branduri prin integrarea reţelei Brico Depot, care va participa pentru prima dată la campania Black Friday.

♦ Altex România deschide campania de Black Friday pe 30 octombrie, alături de Media Galaxy şi, în premieră, de Brico Depot, recent integrat în grup ♦ Retailerul estimează o creştere a vânzărilor faţă de 2024, pe fondul unei cereri mai selective şi al investiţiilor în digitalizare, logistică şi extinderea reţelei naţionale. Brico Depot va fi redenumit, dar îşi va păstra profilul de bricolaj.

Altex România, liderul pieţei de retail electro-IT, extinde anul acesta ecosistemul de branduri prin integrarea reţelei Brico Depot, care va participa pentru prima dată la campania Black Friday.

Integrarea Brico Depot marchează o etapă importantă în consolidarea poziţiei grupului pe piaţa locală. „Brandul Brico Depot aparţine Kingfisher şi va fi înapoiat acestuia. Vom comunica la momentul potrivit noul brand, însă clienţii nu vor simţi o diferenţă în calitate sau sortiment. Din contră, ne dorim ca standardele să fie cel puţin la nivelul Altex“, a declarat Raul Filip, director adjunct la Altex România.

Reţeaua Brico Depot funcţionează în prezent sub umbrela Altex România, alături de Altex şi Media Galaxy, fiecare păstrând o strategie distinctă. „Grupul are trei branduri care împărtăşesc aceleaşi valori şi standarde de calitate. Nu vom uni magazinele, dar există zone unde toate sunt prezente în acelaşi complex“, a explicat Filip.

Campania Black Friday 2025 este una extinsă, cu oferte actualizate săptămânal, menite să asigure continuitate şi stocuri suficiente. „Clienţii nu vor mai avea presiunea achiziţiilor din primele minute. Pot analiza, compara şi cumpăra atunci când consideră oportun“, a spus Filip.

Retailerul observă o schimbare în comportamentul de cumpărare. „Clienţii petrec mai mult timp documentându-se, compară ofertele şi aşteaptă momentul potrivit. În acest context, estimăm o creştere a vânzărilor în 2025 faţă de anul trecut, deoarece deciziile de achiziţie sunt mai bine funda­mentate“, a precizat reprezen­tantul Altex.

Pentru a susţine această evoluţie, compania a investit în modernizarea infrastructurii IT şi în extinderea capacităţilor logistice.

„Am implementat un sistem informatic care eficientizează fluxurile de lucru şi îmbunătăţeşte experienţa de cumpărare, indiferent de canal – magazin, aplicaţie sau site“, a spus Filip.

Altex mizează pe o experienţă integrată de retail, în care magazinele fizice şi platformele online se completează. Ofertele din campania Black Friday sunt disponibile în toate canalele, iar achiziţiile pot fi făcute şi în rate fără dobândă, prin băncile partenere sau prin serviciul Credex.

Retailerul menţine totodată parteneriatele din marketplace, dar sub aceleaşi reguli stricte privind calitatea şi garanţia produselor. „Marketplace-ul funcţionează după aceleaşi principii ca Altex: produse originale, garanţie, respectarea normelor legale şi servicii postvânzare“, a explicat Filip.

Planurile de dezvoltare pentru perioada următoare includ extinderea reţelei naţionale. „Anul acesta am deschis zece magazine noi, iar în anii următori vom adăuga între şapte şi zece unităţi anual, atât Altex, cât şi Brico Depot. Magazinele de bricolaj au suprafeţe mai mari, deci ritmul va depinde de maturitatea fiecărui proiect“, a spus Filip.

Compania va continua să optimizeze structura reţelei, înlocuind spaţiile mici, mai vechi, cu unităţi moderne şi eficiente energetic. „Vrem ca experienţa clientului să fie coerentă şi predictibilă, indiferent de oraş“, a adăugat reprezentantul Altex.

În ceea ce priveşte logistica, stocurile pentru Black Friday sunt deja pregătite, iar depozitele grupului pot susţine cererea ridicată din perioada campaniei. „Suntem pregătiţi. Avem capacitatea de livrare necesară şi stocuri suficiente pentru fiecare etapă a campaniei“, a afirmat Filip.

Într-un an dominat de prudenţă în consum, retailerul estimează o finalizare de an pozitivă, cu vânzări peste nivelul din 2024. „Black Friday este un moment de referinţă pentru retailul românesc. Clienţii caută preţuri bune, dar şi servicii complete. Aici credem că Altex are avantajul decisiv – o experienţă integrată, rapidă şi sigură“, a concluzionat Raul Filip.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.