Altex, cel mai mare retailer electro-IT din România, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de aproximativ 7,7 miliarde lei, în creştere cu circa 10%, iar rata profitului operaţional a crescut la 4%

Autor: Roxana Rosu Postat la 03 iunie 2025 32 afişări

Altex, cel mai mare retailer electro-IT din România, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de aproximativ 7,7 miliarde lei, în creştere cu circa 10%, iar rata profitului operaţional a crescut la 4%

Altex, cel mai mare retailer electro-IT din România, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de aproximativ 7,7 miliarde lei, în creştere cu circa 10% faţă de anul precedent, iar rata profitului operaţional raportat afaceri a crescut la aproximativ 4%, de la  2,3% în 2023.

Evoluţia a fost susţinută de optimizarea fluxului logistic, digitalizarea proceselor, reducerea pierderilor şi creşterea ponderii magazinelor proprii în totalul vânzărilor.

O contribuţie importantă a avut-o şi integrarea infrastructurii software cloud, care a permis automatizarea proceselor-cheie, eficientizarea comunicării interne şi externe, precum şi implementarea de soluţii pentru prevenirea pierderilor de stoc.

În paralel, compania a lucrat activ la optimizarea costurilor de finanţare, prin renegocierea condiţiilor de creditare şi monitorizarea evoluţiei indicilor EURIBOR şi ROBOR.  

Dan Ostahie, fondatorul Altex, a anunţat anul trecut un plan de investiţii de 200 de mil. euro pentru extin­dere în următorii trei-cinci ani. Antreprenorul menţiona atunci  că pla­nurile de investiţii au în vedere dezvoltarea zonei de real estate, din grupul Altex făcând parte compania Cometex, care administrează mai multe parcuri de retail în diferite oraşe.

 

În 2024, Altex a realizat profit si dintr-o serie de tranzacţii intragrup care au generat venituri suplimentare, inclusiv prin vânzarea unor deţineri, cu un aport de peste 260 de milioane de lei la veniturile totale, precum şi prin ridicarea de dividende acumulate in ultimii ani in subsidiare.

Compania a continuat investiţiile în reţeaua de magazine proprii, dar şi în dezvoltarea serviciilor post-vânzare.

„Atenţia noastră este concentrată către client, produse relevante dar şi servicii asociate cu o experienţă omnichannel. În acelaşi timp, profitabilitatea este o responsabilitate socială, România se dezvoltă prin investiţii susţinute de impozitele colectate”, a declarat Dan Ostahie, CEO Altex România.

Retailerul are peste 130 de magazine în toată ţara.

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
altex,
romania,
investitii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.