Albalact a crescut cu 12% în 2014 şi plănuieşte ca anul acesta să depăşească pragul de 0,5 mld. lei

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 21 aprilie 2015 276 afişări

Albalact a obţinut în 2014 o cifră de afaceri de aproape 475 de milioane de lei, în creştere cu 12% faţă de cifra de afaceri raportată în 2013 (peste 423 de milioane de lei), se arată în raportul financiar pe anul 2014, aprobat de acţionari în adunarea generală. Compania a înregistrat anul trecut un profit de circa 12,3 milioane de lei, dintre care o parte îl reprezintă profitul rezultat din activităţi cu caracter excepţional, respectiv transferul activităţii de logistică din Albalact SA în compania Albalact Logistic SRL deţinută sută la sută de Albalact SA.

Albalact a crescut cu 12% în 2014 şi plănuieşte ca anul acesta să depăşească pragul de 0,5 mld. lei

“În contextul în care piaţa lactatelor a stagnat în volum şi a crescut foarte puţin în valoare anul trecut, suntem bucurosi să anunţăm că inovaţiile susţinute de Albalact şi strategia eficientă de management a portofoliului au adus companiei o creştere de două cifre a afacerilor în 2014 (vânzări cu 12% mai mari în valoare), dar şi o creştere de 9% a vânzărilor în volum. Suntem mai optimişti şi în ceea ce priveşte contextul economic în 2015, când scăderea semnificativă a TVA-ului la alimente va ajuta în mod sigur la întărirea puterii de cumpărare a consumatorilor, chiar daca saturarea pieţei europene a laptelui va genera o uşoară scădere a preţurilor”, a declarat Stephane Batoux, director general al Albalact.

Pentru anul 2015, Albalact şi-a bugetat o cifră de afaceri de 508,5 milioane de lei.        

Tot în adunarea generală, acţionarii Albalact au aprobat distribuirea de dividende în acest an. Astfel, compania va acorda un dividend brut de 0,0185 lei pe acţiune, din o parte din profitul cumulat al anilor anteriori, suma ce ar urma să fie acordată reprezentând 11,7 milioane lei. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data hotărârii.

Acţionarii companiei au mai aprobat schimbarea destinaţiei acţiunilor achiziţionate de către societate în cadrul programului de răscumpărare aprobat prin în 2013. Astfel, acţiunile nu vor fi anulate, ci vor fi incluse într-un plan de opţiune pentru cumpărarea de acţiuni pentru top management-ul companiei, conform termenilor şi condiţiilor planului.

De asemenea, Albalact continuă demersurile şi formalităţile pentru mutarea pe piaţa principală a Bursei de Valori Bucureşti, proces pentru care compania îndeplineşte criteriile tehnice solicitate. În luna februarie, acţionarii companiei au aprobat în adunarea generală extraordinară, cu unanimitate de voturi, admiterea la tranzacţionare a acţiunilor societăţii pe piaţa reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori Bucureşti. Hotărârea a fost luată în baza Legii 151/2014 privind clarificarea statutului juridic al acţiunilor tranzacţionate pe piaţa RASDAQ, care va fi desfiinţată până în luna octombrie a acestui an.

Cea mai mare inovaţie a companiei din ultimii ani este bidonul de plastic cu mâner, lansat în 2014 sub brand-ul Zuzu, în premieră pentru România. Pentru noile ambalaje, compania a adus în fabrică unul dintre cele mai moderne echipamente de ambalare a laptelui în recipiente de plastic. Proiectul a adus companiei Albalact o creştere cu 20% a cotei de piaţă în categoria lapte.

Alte proiecte noi au fost lansate în 2014, în portofoliul de iaurturi al companiei – ambalaje şi gramaje noi şi chiar un produs nou, care se adresează exclusiv bărbaţilor – Zuzu Max, iaurtul cremos cu 10% grăsime.

În 2014, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea şi extinderea capacităţii de producţie a fabricii de la Oiejdea, din judeţul Alba. Investiţiile au fost gândite să susţină creşterea companiei în următorii ani şi să-i consolideze poziţia pe mai multe segmente de piaţă.

Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piaţa de lapte (lapte UHT şi lapte pasteurizat) din 2008. Albalact mai este lider de piaţă pe segmentul untului de masă şi pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din ţară, iar cu brand-ul Rarăul şi portofoliul său de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact are un portofoliu de peste 140 de produse, comercializate sub cele 5 brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul şi Poiana Florilor. Compania deţine 99,01% din acţiunile societăţii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.

Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 6000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine şi 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, Raraăul, De Albalact şi Poiana Florilor.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/albalact-a-crescut-cu-12-in-2014-si-planuieste-ca-anul-acesta-sa-depaseasca-pragul-de-0-5-mld-lei-14134077
14134077
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.