Agricultură în era digitală: fermierii români îşi vor putea lista cerealele online către piaţa naţională şi internaţională

Autor: Florentina Niţu Postat la 04 februarie 2020 139 afişări

Platforma Commoditrader, un fintech danez înfiinţat în 2018, le permite celor 500 de fermieri din Asociaţia Producătorilor de Porumb din România şă-şi listreze produsele agricole într-o piaţă online, unde casele comerciale locale, internaţionale şi externe pot licita porumbul produs în fermele româneşti.

Agricultură în era digitală: fermierii români îşi vor putea lista cerealele online către piaţa naţională şi internaţională

Platforma Commoditrader, un fintech danez înfiinţat în 2018, le permite celor 500 de fermieri din Asociaţia Producătorilor de Porumb din România şă-şi listreze produsele agricole într-o piaţă online, unde casele comerciale locale, internaţionale şi externe pot licita porumbul produs în fermele româneşti.

În 2019, România a avut o producţie de 16 milioane de tone de porumb, în scădere cu 13% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul Agriculturii. Totuşi, România se clasează în top cinci producători de porumb la nivelul Uniunii Europene. În 2017 şi 2018, România a fost pe primul loc în topul UE al producătorilor de porumb.

„În prezent, APPR reuneşte aproximativ 500 de fermieri locali şi organizaţii mici care lucrează împreună 500.000 de hectare de terenuri agricole. Prin activitatea noastră, ne propunem să le oferim informaţii tehnice, economice, legislative şi comerciale, care vor avea un impact pozitiv asupra fermei şi a activităţii fermierului”, a declarat Alina Creţu, director executiv, Asociaţia Producătorilor de Porumb din România.

Serviciile platformei sunt gratuite în ceea ce priveşte comerţul, iar fermierul va putea să se informeze despre nivelul preţurilor produselor agricole, pentru a-şi lista produsele şi pentru a vinde sau cumpăra.

Utilizatorul îşi poate segmenta piaţa ţintă, punând anunţuri vizibile doar fermierilor sau traderilor care se potrivesc profilului său. Preţurile mărfurilor agricole comercializate în platformă sunt transparente, inclusiv costul transportului. Platforma oferă şi soluţii de transport sau utilizatorul poate colabora cu propriul furnizor, iar Commoditrader calculează toate costurile logistice aferente.

Însă, fermierul plăteşte pentru serviciile suplimentar alese, cum ar fi asigurarea de credit comercial.

Commoditrader a fost înfiinţat în 2018 de Julie Koch Fahler şi Ida Boesen şi un grup de fermieri danezi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Commoditrader,
fintech,
agricultura,
cereale,
porumb

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.