Vinurile lui Culcescu vor iesi pe piata, dupa investitii de 24 mil. euro
Horia Culcescu, finul lui Gigi Becali si patronul Leader International, va incepe din ianuarie comercializarea vinurilor “Domeniile Ostrov”, in urma unor investitii de 20 milioane euro, la care se vor mai adauga alte 4 milioane euro in cursul anului 2010.
Pentru a lansa vinul pe piata, Culcescu l-a adus pe Marian Moise de la Tohani, in functia de director executiv si pe Paul Voicila, directorul national de vanzari al importatorului de bere Bavarom, la conducerea departamentului de sales and trade marketing.
"Investitiile au inceput in 2006 si au constat in reconversia a 900 de ha de vita de vie, in sisteme de irigatii, constructia unei fabrici cu o capacitate de imbuteliere de 20.000 sticle de vin pe zi si retehnologizarea unei fabrici mai vechi", a declarat Marian Moise, directorul executiv al companiei.
Cele 20 de milioane euro investite pana acum in Ostrovit, compania care administreaza domeniile viticole dar si 700 ha de pomi fructiferi si 200 ha de legume si fructe, au provenit jumatate din celelalte afaceri ale omului de afaceri Horica Culcescu si jumatate din fonduri europene.
"Ne propunem ca intr-un interval de 3 ani sa depasim 5% din piata romaneasca de vin", a precizat Moise.
Valoarea pietei de vin este estimata la circa 450 milioane euro, ceea ce ar insemna afaceri de 22,5 milioane euro pentru Ostrovit, ceea ce ar plasa compania in topul primilor 5 producatori de vinuri, in spatele Jidvei.
In privinta volumelor comercializate, Ostrovit isi propune sa vanda 10 milioane de sticle in urmatorii doi ani. Vinurile se vor situa pe mai multe segmente de pret, incepand de la economic, pana la mediu si mediu spre premium, cu o valoare cuprinsa intre 6,5 lei pentru 1,5 litri si 30 lei pe litru pentru vinurile nobile.
"Suntem nevoiti sa ne adresam si segmentului economic pentru ca oamenii nu mai au bani si pe aceasta categorie se pot face volume importante", a precizat Paul Voicila, directorul de vanzari al Ostrovit.
Pentru anul 2010 compania urmareste deschiderea unei retele de 25-40 magazine proprii, in care sa comercializeze vin la vrac, proiect pentru care s-au alocat cateva sute de mii de euro, potrivit directorului executiv.
Domeniile Ostrov vor iesi la export pe pietele asiatice din China, Thailanda si Japonia, dar si in Rusia, pentru acest proiect de patru ani fiind alocate 1,3 milioane euro.
Piata vinurilor este dominata de jucatori cu traditie, liderul fiind Murfatlar, cu afaceri de 47 milioane euro in 2008, urmat de Vincon si Cotnari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













