Flanco Retail menţine ritmul de creştere de 20% şi în trimestrul II

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 iulie 2015 153 afişări

Flanco Retail a înregistrat vânzări de 345 de milioane de lei în primele şase luni ale anului, cu 20% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Flanco Retail menţine ritmul de creştere de 20% şi în trimestrul II

“Am reuşit să ne păstrăm în primele şase luni din 2015 un ritm de creştere de 20%, în contextul în care piaţa a frânat de la 11% creştere în trimestrul întâi, la circa 5-6% în trimestrul al doilea”, spune Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail.

În prima jumătate a anului, cel mai bine s-au vândut electrocasnicele mari şi mici, produsele din segmentul telecom, televizoarele şi notebook-urile, în timp ce tabletele şi camerele foto au înregistrat cele mai slabe vânzări. “Nici aparatele de aer condiţionat nu s-au mai vândut la fel de bine ca în anii trecuţi, pe de o parte pe fondul apariţiei tehnologiei inverter, mai costisitoare, dar şi pentru că ciclul de înlocuire e destul de lung, iar piaţa e bine acoperită în oraşele mari. Pe de altă parte, e o piaţă sensibilă la condiţiile meteo, aşa că de abia în toamnă vom putea aprecia mai bine evoluţia ei”, adaugă Dragoş Sîrbu.

O mare parte dintre clienţii Flanco vin din online, atât de pe flanco.ro, cât şi de pe platforma eMag Marketplace. “O particularitate este faptul că mulţi dintre clienţii noştri se informează în prealabil pe flanco.ro, dar preferă să ia decizia finală în magazinele Flanco, după ce află mai multe detalii de la consultanţii noştri de vânzări”.

Bugetul de investiţii al Flanco pentru anul acesta este cu 25% peste cel de anul trecut, ridicându-se la circa 10 milioane de lei. “La începutul anului, ne-am propus să păstrăm investiţiile la nivelul din 2014, dar rezultatele bune şi performanţa financiară ne-au dat libertatea creşterii lor până la 10 milioane de lei. 40% din acest buget este alocat tehnologiei, fie că vorbim de flanco.ro sau de magazine, de 8 ori mai mult decât în 2014. De asemenea, faţă de 2014 am dublat investiţia în programele de pregătire a angajaţilor noştri”, adaugă Dragoş Sîrbu.

În acelaşi timp, planul de investiţii a inclus expansiunea şi remodelarea magazinelor. Astfel, reţeaua Flanco a ajuns la un număr de 90 de unităţi, în urma inaugurării a două noi magazine – în Centrul Comercial Coresi din Braşov şi în Centrul Comercial Mega Mall din Capitală.

Vânzările din magazinele Flanco au fost susţinute şi de creditul de consum, acordat prin partenerii financiari ai companiei, care aduce, în mod constant, 25% din totalul veniturilor. “Cred că vânzările în rate au un potenţial şi mai mare de creştere, pe măsură ce revine încrederea consumatorilor în produsele de creditare. În plus, sunt convins că evoluţia bună - a noastră şi a pieţei - va continua pe parcursul anului, pe fondul unor rate de înlocuire tot mai frecvente şi al alegerii unor produse din clase superioare, atât de preţ, cât şi de tehnologie. Exemplul cel mai elocvent este migrarea de la televizoarele HD la cele 4K”, concluzionează Dragoş Sârbu.

Flanco are peste 1100 de angajaţi, compania deţine o reţea de 90 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 55 de oraşe.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
flanco,
retail,
vanzari,
magazine,
Dragos Sarbu
/actualitate/afaceri/flanco-retail-mentine-ritmul-de-crestere-de-20-si-in-trimestrul-ii-14595990
14595990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.