Consultanta de marketing pentru IT, o piata de 30 mil. euro anul acesta
Piata de consultanta de marketing pentru industria de software si servicii IT va ajunge anul acesta la 30 de milioane de euro, potrivit estimarilor newAD Communication, companie de consultanta in marketing si management.
Din cele 30 de milioane de euro, suma care reprezinta doar 5% din intreg volumul pietei de marketing, estimata la 590 de milioane de euro anul acesta, aproximativ 25% vor proveni din externalizarea serviciilor, sustine Loredana Niculae, managing partner in cadrul newAD Communication.
"Externalizarea acestor servicii catre o companie specializata poate duce la obtinerea de vanzari mai mari in medie cu 50% comparativ cu marketingul intern, pentru aceleasi cheltuieli", spune Niculae, investitia in externalizarea serviciilor de marketing putand fi recuperata intr-un interval cuprins intre 6 si 12 luni.
Practic, cu un cost anual de aproximativ 24.000 de euro, un angajat din departamentul intern de marketing al unei companii poate aduce venituri intre 100.000 si 150.000 de euro pe an, in timp ce un departament externalizat de marketing poate aduce, la aceleasi costuri, venituri anuale cuprinse intre 200.000 si 300.000 de euro.
"Pe piata locala, marketing-ul in IT nu este perceput ca fiind o necesitate, asa cum se intampla in SUA sau Europa de Vest, unde orice antreprenor investeste in marketing inca din momentul lansarii afacerii", spune Loredana Niculae. "Prin comparatie, in Romania, multe firme mor inainte de a ajunge pe piata tocmai din lipsa promovarii si a investitiilor in marketing."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro