Altfel de amintiri. Un business „modelat" în ipsos

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 21 noiembrie 2020 112 afişări

S-ar putea spune că povestea MemoArt este, de fapt, povestea Gerdei, fetiţa lui Noemi Torok şi a soţului ei, care a adus, odată cu venirea ei pe lume, o idee de business în familie. Părinţii ei nu au putut să reziste în faţa gingăşiei ei de bebeluş, aşa că au căutat o metodă să păstreze ca amintire fizică o părticică din primele luni de viaţă ale Gerdei. Cum au făcut?

MemoArt înseamnă, pe scurt, pachete cu toate materialele necesare pentru a realiza mulaje ale mâinilor, care fie să imortalizeze o stare, o legătură, o emoţie, fie să păstreze ca amintire delicateţea unor etape din viaţă care vor fi repede înlocuite de altele. Kiturile se găsesc pe site-ul cu acelaşi nume şi pe eMag şi se produc în Odorheiu Secuiesc, în judeţul Harghita.

„În august 2017, s-a născut minunata noastră fetiţă, Gerda. Povestea noastră începe aici, căci împreună cu ea, sau prin ea, de fapt, s-a lansat MemoArt. Mânuţele şi picioruşele alea adorabile... Ne-am dorit foarte mult să le imortalizăm şi am vrut totodată să dăruim şi rudelor câte un cadou personalizat, în care era inclusă puţin şi Gerda. Aşa ne-a venit ideea să creăm mulaje de ipsos şi să le dăruim de Crăciun”, povesteşte Noemi Torok.

Bucuria bunicilor şi a străbunicilor a fost, evident, foarte mare. Ce a urmat poartă astăzi numele MemoArt.

„Noi oferim pachete complete, cu toate materialele şi uneltele necesare, cu ajutorul cărora oricine îşi poate crea foarte uşor mulajul propriu sau amprenta acasă. Noi îi ajutăm pe clienţi cu instrucţiuni clare şi cu tutoriale video foarte simple, uşor de urmat, dar şi cu sfaturi personalizate, oricând este cazul.”

Compania a pornit cu sursele proprii ale celor doi antreprenori, aproximativ 9.000 de euro investiţi în materii prime şi în marketing. Noemi Torok se ocupă de marketing, ţine legătura cu clienţii, face achiziţiile de materii prime, preia comenzile, pregăteşte coletele, le facturează şi le trimite clienţilor. Soţul ei, inginer în construcţii la bază, este gata să o ajute oricând are nevoie.

„Când am lansat afacerea, încă nu ne era cunoscută tehnologia de mulaj, aşa că am construit pas cu pas businessul şi brandul. La început, am avut un singur produs – kitul pentru mulaj mână şi picior pentru copiii între 0 şi 2 ani, apoi am lansat şi celelalte produse, gradual: kiturile de mulaj pentru mâini dedicate fraţilor, părinţilor, cuplurilor şi întregii familii. În următorul an, am creat kiturile pentru amprente.”

Preţurile pachetelor pornesc de la 129 de lei şi pot ajunge la 229 de lei, pentru familia întreagă. Afacerile cresc în fiecare an, odată cu cererile. Anul trecut, de pildă, au ajuns la 105.000 de lei.

MemoArt este genul acela de cadou pe care îl poţi oferi şi la o aniversare, dar şi de Crăciun sau de Ziua Îndrăgostiţilor. Clienţii principali sunt familiile şi cuplurile tinere, cei care aleg să devină ei înşişi protagonişti în jocul de-a amintirile sub formă de mulaj.

„Pe aceste tipuri de clienţi ne concentrăm cel mai mult. Dar mai sunt şi cei care cumpără kiturile noastre pentru a le oferi cadou. Le achiziţionează mai ales cu ocazia aniversărilor, vizitarea bebeluşilor, de ziua de naştere, botez, de Crăciun sau Ziua Îndrăgostiţilor.”

Aşa că acum, pentru că sărbătorile de iarnă bat la uşă, fondatorii MemoArt depun multe eforturi pentru a onora toate comenzile, iar din încasări vor să dezvolte şi mai mult brandul. Au planuri să se extindă cu produse noi şi se gândesc să acceseze fonduri europene în acest sens.



Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Mariansterea.ro – studio de fotografie (Bucureşti)

Fondator: Marian Sterea

Cifră de afaceri în 2019: 80.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti, Constanţa

Business în agricultură (Leordeni, jud. Argeş)

Fondator: Vasile Şoloiu

Investiţii: 10.000 de euro anual

Cifră de afaceri în 2019: 25.000 de euro

Prezenţă: piaţa 16 Februarie din Bucureştii Noi, magazine, băcănii, aprozare

Simply Delicious by Anna – cofetărie (Ploieşti)

Fondatori: Ana Ţigău şi Eugen Nan

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 100.000 de euro

Prezenţă: Ploieşti

Aesthetic Design – producţie de tapet (Bucureşti)

Fondatori: Oana Vlădilă, Dragoş Vlădilă, Adrian Marinescu

Investiţia iniţială: 100.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: aproape 1 mil. euro (împreună cu o firmă de producţie publicitară)

Prezenţă: online, un showroom în Bucureşti

Dots Planners – brand de agende personalizate (Alba Iulia)

Fondatoare: Dana Iosa

Investiţie iniţială: 1.500 de euro

Prezenţă: online, eMag, o librărie din Piaţa Dorobanţi din Bucureşti

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.