A&D Pharma, afaceri in crestere cu 25% la noua luni

Postat la 31 octombrie 2008 6 afişări

Grupul farmaceutic A&D Pharma, liderul pietei in distributie si retail, a raportat, pentru cele noua luni incheiate la 30 septembrie, vanzari nete consolidate neauditate de 376,9 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de perioada similara a lui 2007.

Exprimata in lei, incasarile grupului in perioada analizata au crescut cu 38%, pana la 1,37 miliarde de lei, pe fondul deprecierii monedei nationale. Robert Popescu, CEO-ul interimar al companiei, a declarat ca majorarea vanzarilor a fost impulsionata de orientarea companiei catre consolidarea si optimizarea operatiunilor pentru cele trei directii de business (distributie, retail si sales & marketing), dar si de potentialul de crestere a pietei de profil locale.

“Romania este a doua piata ca si consum in Europa Centrala si de Est si nivelul scazut al consumului de medicamente pe cap de locuitor permite o proiectie de crestere a cheluielilor pentru sanatate pe cap de locuitor. Concentrarea noastra pe reducerea costurilor operationale, optimizarea proceselor interne si dezvoltarea afacerii in zonele cu marje crescute de profit, cum este divizia de sales& marketing, ne va ajuta sa continuam sa livram rezultate pozitive”, a declarat Popescu.

Divizia de distributie Mediplus a inregistrat o crestere a vanzarilor de 27%, pana la 325,3 milioane de euro in primele noua luni ale anului comparativ cu 256,5 milioane de euro in aceeasi perioada a lui 2007. Acesta crestere include vanzari neauditate de 70,8 milioane din segmentul sales& marketing si vanzari neauditate de 254,6 milioane din segmentul de distributie clasica. Divizia de retail (farmaciile Sensiblu), a inregistrat o crestere anuala de 27%, ajungand la 111,2 milioane de euro, potrivit informatiile furnizate de reprezentantii companiei, care au precizat ca aceste valori reprezinta vanzarile neconsolidate intre diviziile companiei si includ vanzarile intre companii in valoare de 59,6 milioane de euro din Mediplus catre Sensiblu.

Rezultatatele companiei din aceasta perioada au fost influentate negativ, la nivel de distributie, de neactualizarea pretului la medicamente in functie de evolutia cursului valutar, situatie care numai in prima jumatate a anului a dus la pierderi de 8 milioane de euro, potrivit declaratiilor anterioare ale fostului CEO, Dragos Dinu.

La jumatatea anului, compania a raportat un profit net de 954.000 de euro, in scadere de 92% fata de perioada similara a anului precedent, in ciuda cresterilor inregistrate de vanzarile celor trei divizii. Scaderea dramatica a fost unul dintre principalele motive pentru care Dragos Dinu a renuntat, in vara, la conducerea companiei, alaturi de directorul financiar, Roger de Bazelaire. Dupa plecare executivilor, actionarii companiei au anuntat o noua organizare a consiliul director.

Pe viitor, intrucat conditiile economice internationale si cele locale din farma au devenit mai restrictive si mai putin previzibile, reprezentantii A&D Pharma si-au propus un mai bun management al costurilor, reorganizarea activitatilor de distributie clasica, cresterea productivitatii, optimizarea diviziei cu cele mai mari marje de profit (cea de sales & marketing) si capitalizarea celor de ditributie si retail.

Citit aici despre principalele schimbari manageriale din farma de anul trecut.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
farmaceutice
/actualitate/afaceri/a-d-pharma-afaceri-in-crestere-cu-25-la-noua-luni-3407371
3407371
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.