Afaceri de la zero. Un inginer şi un medic stomatolog au investit 10.000 euro într-un business cu miere de albine şi cafea de specialitate şi îşi vând produsele în cinci magazine din Cluj-Napoca

Autor: Miruna Diaconu Postat la 27 august 2021 258 afişări

Bogdan şi Marta Moldoveanu, doi soţi din Cluj-Napoca de profesie medic stomatolog şi inginer, au pornit în pandemie un business prin care produc miere de albine şi importă cafea de specialitate, produse sub brandul Cu Pasiune, pe care le vând în cinci magazine din Cluj-Napoca.

Afaceri de la zero. Un inginer şi un medic stomatolog au investit 10.000 euro într-un business cu miere de albine şi cafea de specialitate şi îşi vând produsele în cinci magazine din Cluj-Napoca

♦ Cu pasiune nu este primul pariu antreprenorial al soţilor Bogdan şi Marta Moldoveanu ♦ Aceştia şi-au deschis în urmă cu aproape şase ani o platformă educaţională dedicată medicilor dentişti care doresc să se specializeze pe o anumită nişă.

Bogdan şi Marta Moldoveanu, doi soţi din Cluj-Napoca de profesie medic stomatolog şi inginer, au pornit în pandemie un business prin care produc miere de albine şi importă cafea de specialitate, produse sub brandul Cu Pasiune, pe care le vând în cinci magazine din Cluj-Napoca. Investiţia în acest business i-a ajuns pe cei doi antreprenori circa 10.000 euro.

Din hobby-urile celor doi antreprenori, şi anume cafeaua de specialitate şi mierea de albine, Marta şi Bogdan Moldoveanu au pornit businessul cu dorinţa de a împărtăşi pasiunea lor pentru aceste produse nu doar cu prietenii lor, ci şi cu pasionaţii de cafea şi miere. „Acest business a început cu pasiune, nu a fost vorba neapărat de a demara un business în adevăratul sens al cuvântului. Pe măsură ce am observat că cei din jur apreciază ceea ce facem noi, ne-am gândit să împărtăşim cu necunoscuţi ce ne bucură pe noi. Motivul pentru care am început în pandemie a fost că în perioada lockdownului am avut tot timpul necesar să punem la cale toată aventura birocratică spre a transforma ceea ce era un hobby într-o mică afacere“, spune Bogdan Moldoveanu.

Afacerea începută de cei doi nu este principala lor sursă de venit, ceea ce le permite în continuare să îşi dezvolte businessul organic, fără o presiune financiară. Miruna Diaconu

De asemenea, pe lângă joburile lor, cei doi au dezvoltat în urmă cu şase ani o platformă educaţională dedicată medicilor dentişti care doresc să se specializeze pe o anumită nişă, nefiind primul pariu antreprenorial al celor doi soţi.

Sub brandul Cu pasiune există şase tipuri de miere de albine, şi anume din salcâm, mană, floarea-soarelui, rapiţă şi polifloră, însă cel mai vândut produs este un kit format din cele şase tipuri de miere, astfel încât clienţii să poată degusta din fiecare.

„Avem stupina noastră, se află în Maramureş, noi ne deplasăm cu ajutorul unui tir în care avem stupii şi în funcţie de perioada de înflorire a diferitelor specii de plante sau de locaţii, ne deplasăm cu tirul, iar albinele îşi fac treaba în funcţie de culturile înflorite“, spune Marta Moldoveanu.

Însă, din cantitatea de miere produsă, nu toată este vândută sub brandul Cu pasiune. Producţia de miere ajunge la circa o tonă pe an, iar jumătate din aceasta este furnizată ca materie primă pentru pensiuni din Maramureş şi Cluj. Produsele Cu Pasiune se găsesc pe site-ul propriu al businessului, însă se pot găsi şi în marketplace-urile din România, dar şi în cinci magazine din Cluj-Napoca.

„Suntem în cinci magazine unde clienţii noştri pot să vadă ce înseamnă o miere 100% naturală. Mierea este un produs care se falsifică mult mai uşor decât alte produse alimentare, iar consumatorul final nu poate distinge un produs contrafăcut, poate doar cei care sunt pasionaţi sau specializaţi“, explică ea.

Cafeaua vândută sub brandul Cu pasiune este importată verde şi prăjită de către Bogdan Moldoveanu, însă într-o mică cantitate, un plan de dezvoltare al businessului fiind de achiziţionare a unui spaţiu pe care să îl transforme într-o prăjitorie de cafea.

„În momentul de faţă lucrăm la a avea o prăjitorie proprie, spre finalul lui 2022 sau începutul lui 2023 luăm în considerare o dezvoltare, momentan, o astfel de investiţie nu merită. Cafeaua este un aliment perisabil, multă lume nu vede în felul acesta şi îşi imaginează că odată ce ai cumpărat o pungă de cafea, ea poate să rămână acolo foarte mult timp. Cafeaua când este prăjită îşi pierde o parte din proprietăţi, din acel moment ea este într-un continuu parcurs de degradare“, spune Bogdan Moldoveanu.

Produsele sunt trimise în toată ţara, dar şi în afara graniţelor, însă într-un procent foarte mic deoarece clienţii din afară sunt prietenii celor doi antreprenori care stau în Germania, Franţa, Suedia, Olanda sau Belgia.

Ca plan de dezvoltare, Bogdan şi Marta Moldoveanu mai vor să-şi deschidă propriul magazin sub brandul Cu Pasiune în cursul anului viitor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cluj napoca,
business,
cafea,
miere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.