Achiziţia anului în IT: Facebook cumpără LiveRail, companie fondată de doi români

Autor: Dorin Oancea Postat la 06 iulie 2014 168 afişări

Dacă priveşti echipa de management a LiveRail, compania achiziţionată în această săptămână de Facebook cu o sumă între 400 şi 500 de milioane de dolari, vezi corporaţia viitorului, lipsită de graniţe. Investiţia românilor Andrei Dunca şi Sergiu Biriş şi a britanicului Mark Trefgarne, un start-up specializat în livrarea de reclame online, are un sfert din echipa de conducere români, dar şi o echipă de dezvoltare de circa 50 de persoane la Cluj.

Achiziţia anului în IT: Facebook cumpără LiveRail, companie fondată de doi români

Cei 50 reprezintă circa o treime din angajaţii companiei, care are birouri în New York, Londra, Paris, San Francisco şi în România şi o istorie de şapte ani, perioadă în care a devenit unul dintre cei mai importanţi distribuitori de reclame video; în martie 2014 LiveRail depăşea AOL şi devenea principalul distribuitor de publicitate video din America, adjudecându-şi 3,9 miliarde de clipuri din cele 28,7 miliarde de clipuri văzute de americani în respectiva lună.

"Am convenit achiziţia LiveRail, companie de publicitate online care ajută companii precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett şi Dailymotion să prezinte reclame mai bune în clipurile video care apar pe site-urile acestora şi în aplicaţii. LiveRail a fost înfiinţată în 2007 şi oferă o platformă extinsă furnizorilor de conţinut video online, care îi ajută să identifice şi să prezinte cele mai bune reclame. LiveRail ajută de asemenea companiile care cumpără publicitate, oferindu-le acces la conţinut video premium şi la informaţiile de care au nevoie pentru a decide unde să-şi prezinte reclamele", se arată într-un comunicat al Facebook. Până în prezent, LiveRail a atras finanţare de 12 milioane de dolari de la Pond Ventures, fond de investiţii în companii start-up din IT.

LiveRail a avut venituri brute de 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit unei surse a TechCrunch, deşi anticipa 100 de milioane de dolari, sumă care ar fi reprezentat o triplare faţă de anul anterior. Pentru anul în curs, compania se aşteaptă la venituri brute de 200 de milioane de dolari şi profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 30 de milioane de dolari.

Cea mai importantă componentă a LiveRail este platforma de licitare online, care poate evalua în timp real inventarul de reclamă video cu care lucrează site-urile de conţinut video şi ajută cumpărătorii de spaţiu publicitar să găsească cea mai bună variantă. Relaţia companiei atât cu cei care vând, cât şi cu cei care cumpără publicitate va ajuta planurile Facebook de a-şi dezvolta afacerile, notează TechCrunch.

Andrei Dunca este directorul tehnic al LiveRail, în timp ce Mark Trefgarne este directorul general. Înainte de a participa la înfiinţarea LiveRail, Dunca a fondat împreună cu Biriş platforma Trilulilu, la care a deţinut de asemenea postul de director tehnic. Anterior a lucrat ca director tehnic la compania start-up Vuelotech. După LiveRail, Biriş a lansat în 2012 Zonga, prima aplicaţie de muzică din România care oferă acces pe bază de abonament la peste 18 milioane de melodii pe PC şi mobil. Biriş ocupă postul de director general al Zonga.

Biriş şi Dunca au fost prezenţi pe coperta Business Magazin încă din 2007, la data lansării Trilulilu, iar Sergiu Biriş a participat, în luna mai a acestui an, la evenimentul BM Storytellers, prin care marcăm cei 10 ani de existenţă a revistei. "Am fost contactaţi de Business Magazin să facem un cover story. Vrem! am zis, dar nu ştiam ce înseamnă cover story. Motiv pentru care am apărut în tricou pe copertă, nu venisem la Bucureşti pregătiţi. Am făcut şedinţa foto, am răspuns la întrebări şi în mai 2007 am apărut pe coperta revistei. A fost o surpriză plăcută şi s-a dovedit a fi şi un punct foarte important din cariera noastră, pentru că mai târziu investitorul nostru ne-a spus că aşa ne-a găsit, văzându-ne pe coperta revistei", a povestit Biriş la Storytellers.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/achizitia-anului-in-it-facebook-cumpara-liverail-companie-fondata-de-doi-romani-12896616
12896616
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.