Povestea tânărului de 37 de ani care a construit în România de la zero o companie ce lucrează cu mii de firme din peste 100 de ţări

Autor: Ioana Matei Postat la 30 noiembrie 2025 36988 afişări

Dan Huru, cofondator şi CEO al MeetGeek.ai, a pornit în 2021 cu ideea de a transforma şedinţele dintr-o corvoadă într-un avantaj competitiv. Start-up-ul pe care l-a construit, cu disciplină, alături de echipa sa, foloseşte inteligenţa artificială pentru a converti conversaţiile din companii în informaţii acţionabile şi automatizări care economisesc timp, claritate şi energie. În mai puţin de patru ani, MeetGeek. a ajuns la peste 5.000 de clienţi din 100 de ţări şi a devenit una dintre cele mai vizibile soluţii globale de AI născute în România.

Ceea ce se întâmplă într-o şedinţă devine o sursă de declanşare a automatizărilor. Vrem ca oamenii să păstreze controlul deciziilor, iar AI-ul nostru să se ocupe de restul”, descrie Dan Huru filosofia din spatele platformei lansate în 2021, în perioada pandemiei.  Astăzi, platforma MeetGeek.ai. este folosită de peste 5.000 de clienţi din mai mult de o sută de ţări, de la companii mici şi medii până la organizaţii enterprise. Platforma s-a dezvoltat pe orizontală, spune fondatorul, fiind folosită în zone diverse – de la vânzări şi recrutare, până la management de proiecte. „Ne plac clienţii care vin cu nevoia de a-şi defini o strategie pentru şedinţe.

În jurul acelor conversaţii se pot construi automatizări reale: rapoarte completate automat, e-mailuri trimise, taskuri actualizate în platforme externe.” Funcţionalitatea recent lansată – cea care permite declanşarea automată de procese după o discuţie – marchează una dintre cele mai spectaculoase direcţii de dezvoltare. „Asistenţii pot intra în call fără tine. Poţi sări şedinţele opţionale şi să revii la un sumar clar. În medie, echipele economisesc astfel între 30% şi 40% din timpul de calendar.” Drumul lui Dan Huru până la fondarea MeetGeek a fost construit pe experienţe diverse.

A vândut asigurări, a lucrat ca programator, a făcut un doctorat în inteligenţă artificială şi sisteme de inginerie, apoi a trecut prin roluri de arhitectură tehnologică, unde a avut contact direct cu clienţii. „Am prins mai multe valuri de tehnologie, de la perioada fără telefoane inteligente până astăzi. Fiecare etapă m-a ajutat să înţeleg mai bine cum poţi construi produse care rezolvă probleme reale.” Pentru el, nu ideile sunt rare, ci execuţia este cea care face diferenţa. „Execuţia e cheia. Nu ideea, ci felul în care o duci până la capăt: să ajungi la client, să livrezi ce promiţi, să o comunici corect. Inovaţia se întâmplă în timp ce execuţi.” MeetGeek a început în 2021 cu o investiţie de aproximativ 150.000 de euro şi o echipă de doar trei oameni. Astăzi are aproape 50 de angajaţi şi investiţii totale de aproximativ 3 milioane de euro, provenite în mare parte din capital est-european. „Am mers pe un model hibrid: venituri reale de la clienţi, completate de finanţări moderate pentru a putea face pariuri curajoase de produs.

Ne-am dorit mereu să fim profitabili, dar şi suficient de flexibili încât să investim atunci când piaţa se mişcă rapid.” Pentru următorii ani, compania mizează pe doi piloni: agenţi conversaţionali integraţi direct în platforme precum Zoom sau Google Meet – care pot participa la discuţii în locul tău sau ca asistenţi virtuali – şi integrarea lanţurilor AI, aşa-numitele „AI-chained workflows”, capabile să declanşeze automat procese între platforme pornind dintr-o singură conversaţie. „Reinvestim constant în produs ca să rămânem în topul categoriei. Tehnologia avansează, iar aşteptările utilizatorilor cresc. Scopul nostru este să fim mereu cu un pas înainte.” De-a lungul drumului, Dan Huru a testat mai multe idei. Una dintre ele a fost o aplicaţie de detectare a ştirilor false – „o idee bună, dar fără cumpărător final”, spune el, zâmbind. „Lecţia a fost evidentă: nu orice idee bună e şi o afacere bună.” Iar dacă ar lansa astăzi ceva complet nou, s-ar gândi la un clasament online al „lucrurilor nerezolvate la timp”, o platformă care ar transforma frustrarea în feedback public şi ar direcţiona utilizatorii spre furnizorii capabili să ofere soluţii mai bune. Pentru cei care visează la propriul business, fondatorul MeetGeek are un sfat simplu, dar esenţial: „Eu nu am avut un background de antreprenor şi nici reţea de investitori. Ce m-a ajutat a fost un program intensiv – Founder Institute – cu teme zilnice, care simulează greutăţile unui start-up. Acolo am prins curajul să fac pasul.” De la trei oameni şi 150.000 de euro la un produs global, MeetGeek.ai demonstrează că inovaţia născută în România poate concura oriunde atunci când e construită cu disciplină.    

Cinci întrebări şi răspunsuri din discuţia cu Dan Huru, CEO şi cofondator, MeetGeek.AI

 

1. Ce te-a determinat să porneşti propriul business?

Cred că am fost norocos să prind mai multe valuri de tehnologie, de la era fără telefoane până azi. Am fost programator, am făcut un doctorat în AI şi sisteme de inginerie, am lucrat în roluri de arhitectură unde aveam contact direct cu clienţii. Am avut şi experienţe diverse – am vândut asigurări la un moment dat – şi toate m-au ajutat să înţeleg mai bine oamenii şi nevoile reale din business. Toate aceste etape au fost un antrenament bun pentru momentul în care am decis să construiesc propriul produs, MeetGeek.

2. Care este cea mai bună idee „nebunească” pe care ai auzit-o şi ar putea deveni business?

Am încercat eu însumi o idee de genul acesta – o aplicaţie de detectare a ştirilor false. Era un proiect interesant, dar am renunţat pentru că nu am găsit cumpărătorul final. A fost o lecţie despre cum o idee bună nu e suficientă fără o piaţă clară.

3. Care crezi că este un obicei românesc care, transformat în produs tech, ar avea cel mai mare potenţial comercial?

Poate un clasament online al «lucrurilor nerezolvate la timp» — o platformă unde oamenii lasă comenzi, plângeri sau probleme, iar companiile care oferă soluţii mai bune sunt promovate automat. Ar fi un mod de a transforma frustrările zilnice într-un feedback constructiv şi transparent.

4.  La ce inovaţie tehnologică aţi renunţa mâine, dacă s-ar putea?

La asistenţii vocali de tip Alexa sau Google Home. Personal, nu m-au convins şi nu le văd utilitatea reală în viaţa de zi cu zi.

5. Un sfat pentru companii/start-up-uri care vor să inoveze, dar nu ştiu de unde să înceapă:

Eu nu am avut background de antreprenor şi nici reţea de investitori, dar m-a ajutat enorm un program intensiv numit Founder Institute. Într-o lună cu teme zilnice mi-am dat seama cât de greu e să construieşti un business, dar şi că se poate. Acel program mi-a dat curajul să fac pasul şi să transform ideea într-un produs real.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.