Care este noua tactică a companiilor auto chinezeşti cu care vor să cucerească Europa. Acestea au folosit această metodă în mai multe ţări, inclusiv în România

Autor: Ioana Matei Postat la 03 decembrie 2025 64 afişări

Intrarea de anul acesta a brandului chinezesc Chery pe piaţa românească, printr-un parteneriat cu Auto Italia, nu este un caz izolat, ci parte dintr-un trend european tot mai vizibil: producătorii chinezi îşi consolidează poziţia nu doar prin preţuri competitive, ci şi prin alianţe cu distribuitori locali puternici. De la showroomurile deschise în Bucureşti până la extinderea planificată în marile oraşe, mutarea arată că ofensiva auto din China se transformă într-un parteneriat calculat, menit să câştige cotă de piaţă într-un continent unde infrastructura, reglementările şi preferinţele consumatorilor fac din adaptabilitate un avantaj esenţial.

Lumini puternice, muzică atent selectată şi o sală plină de invitaţi din zona auto, business şi media. În Bucureşti, finalul de septembrie a adus împreună oficiali, parteneri şi clienţi curioşi să descopere „noul venit” pe o piaţă auto unde incertitudinea se împleteşte cu entuziasmul pentru inovaţie. În perioada aceasta, marcată de amânările programului Rabla şi de o scădere de aproape 30% a vânzărilor de vehicule comerciale pentru Auto Italia, lansarea unui brand chinezesc premium a devenit nu doar un eveniment de business, ci şi un test pentru apetitul consumatorilor români.

„Este un contract foarte important pentru Auto Italia”, spune Adrian Narcis Ghiţă, CEO al companiei, referindu-se la parteneriatul cu grupul chinez Chery. „Am semnat acest acord în urmă cu mai bine de două luni şi l-am extins, pentru că ştiam de planurile lor de expansiune europeană. Chery este cel mai mare exportator auto din China, de peste 22 de ani consecutiv, parte din top 3 producători chinezi. Era firesc să ne dorim această colaborare”, descrie el raţiunea din spatele acetui parteneriat inedit, cel puţin pentru piaţa din România.

Showroomul din Pipera, primul din Bucureşti şi inagurat simultan cu lansarea noului SUV din portofoliul chinezilor, se întinde pe aproape 900 mp, este conceput ca un hub de experienţă, unde clienţii pot descoperi gama TIGGO şi interacţiona direct cu brandul. Totul, ca urmare a unei investiţii de aproximativ 500.000 de euro.

În ceea ce priveşte noul model – un SUV hibrid compact – dincolo de capabilităţile sale tehnice, impresionează prin preţ: porneşte de la 22.990 de euro, iar prin programul Rabla poate fi achiziţionat la 18.990 de euro, poziţionându-se ca cel mai accesibil din segmentul său. Adrian Narcis Ghiţă subliniază că trendul de extindere al producătorilor chinezi la nivel global s-a simţit deja şi în România: „Au încercat să pătrundă pe piaţă prin preţuri competitive şi, treptat, vor câştiga cote semnificative de piaţă”. El a vizitat fabricile Chery înainte de semnarea acordului şi spune că a fost impresionat: „Am rămas plăcut surprins de ceea ce pot să producă. Totul se bazează pe inovaţie şi tehnologie.

Modelele lansate recent, precum Tiggo 7 şi Tiggo 8, demonstrează performanţe de autonomie pe care puţini producători le pot oferi în zona plug-in hybrid”. Întrebat dacă există deja versiuni 100% electrice, el răspunde: „În portofoliu nu avem încă un model complet electric, dar primul va fi lansat anul viitor.

Deocamdată, soluţiile hibride plug-in răspund mai bine pieţei şi infrastructurii actuale”. CEO-ul Auto Italia spune că lansarea Chery în România a generat un interes fără precedent: „Am început o campanie de promovare consistentă, pe toate canalele – TV, radio, online – şi am constatat un entuziasm care ne-a depăşit aşteptările. Avem leaduri noi în fiecare zi. În istoria grupului nostru, nu am mai întâlnit un asemenea nivel de interes pentru un brand nou.” El explică şi de ce clienţii români sunt curioşi: „Chinezii au investit masiv în tehnologie şi inovaţie. Modelele lor au un avans tehnologic faţă de jucătorii tradiţionali. Există o generaţie tânără, dar nu numai, care este pasionată de tot ce înseamnă tehnologie. Iar Chery le oferă exact asta: sisteme intuitive, interioare de calitate şi un design contemporan”.

CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.