N-ati vazut un terorist?

Postat la 07 iunie 2010 16 afişări

Un slogan publicitar al agentiei metropolitane de transport din New York isi face tot mai mult simtita eficienta, la sapte ani de cand a fost lansat si folosit intr-o serie de costisitoare campanii de informare. Cel mai recent, sloganul “Daca vezi ceva, spune ceva” a salvat New Yorkul de la un atentat in Times Square care trebuia sa aiba loc la 1 mai.

Vanzatorii din Times Square care la 1 mai au alertat politia cu privire la un Nissan Pathfinder din care iesea fum au parut sa actioneze dintr-o combinatie de instinct, sentiment de datorie civica, antrenament militar si efect al sfatului lui Allen Kay. Ca presedinte si director executiv al agentiei de publicitate Korey Kay & Partners din Manhattan, Kay a scris cam peste jumatate din cele 80 de sloganuri pe care compania le-a creat de la fondarea sa in 1982. Sloganul pentru EmigrantDirect, divizia de online banking a Emigrant Bank - "Mai multi bani pentru banii dumneavoastra" - a fost creat de el. Cel pentru Stuart Weitzman, designer si comerciant de pantofi pentru femei - "Putin obsedat de pantofi" - este tot al lui. Bineinteles, vanzatorii care au observat Pathfinderul fumegand au avut un alt slogan in minte: "Daca vezi ceva, spune ceva".

Fraza a fost creata de Kay pentru Autoritatea Metropolitana de Transport, unul dintre clientii companiei lui. A doua zi dupa 11 septembrie 2001, Kay a scris sloganul pe unul dintre carnetelele pe care le poarta cu el ca sa-si noteze ideile. Compania lui facea deja publicitate pentru Autoritatea de Transport, dar Kay a creat "Daca vezi ceva, spune ceva" inainte ca oficialii newyorkezi sa-i ceara asa ceva. A vrut sa previna un alt dezastru si a vrut sa faca ceva bun dupa atacurile de atunci. "Modelul pe care l-am avut in cap a fost <Gura sloboda poate scufunda navele>, folosit de armata americana pentru instructia soldatilor", spune Kay. "Eu nu eram nascut pe vremea razboiului, dar stiam sloganul la fel ca toata lumea." In acest caz, adauga el, "mi s-a parut ironic ca ne dorim de fapt tocmai opusul. Noi vrem ca oamenii sa vorbeasca. Am vrut sa vin cu ceva care sa exprime tocmai asta, ceva care sa fie viral".

In 2002, agentia de transport a sesizat nevoia unei campanii de constientizare a riscurilor de securitate, care sa-i incurajeze pe clienti sa raporteze activitatile suspecte sau pachetele fara insotitor si au apelat la Kay, care inca avea fraza scrisa pe carnetel. Pana in ianuarie 2003, sloganul era pe postere si pe aviziere in metrou, in autobuze si in trenuri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/n-ati-vazut-un-terorist-6274713
6274713
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.