Micul dejun pe Twitter

Postat la 05 mai 2009 20 afişări

Prima reactie pe care o au multi oameni cand vine vorba despre Twitter este confuzia. De ce ar vrea ei sa citeasca mesaje telegrafice despre ce a mancat altcineva la micul dejun?

 

E o intrebare legitima. Twitter i-a transformat in scriitori de jurnal pe cei 14 milioane de oameni care au facut in martie 99 de milioane de vizite pe site, ca sa citeasca mesaje postate de pe telefoane mobile si de pe calculatoare.
 
Luate individual, multe dintre aceste mesaje de 140 de caractere par prostesti. Dar daca sunt luate impreuna, fluxul de mesaje poate transforma Twitter intr-o unealta surprinzator de folositoare pentru rezolvarea unor probleme cotidiene si poate oferi indicii concludente ale starii de spirit din lumea internetului. Studiind mentalul colectiv, cercetatorii de toate felurile au descoperit ca daca fac efortul de a da la o parte balastul de comentarii, conversatiile de acolo ofera indicii timpurii cu privire la opiniile publicului si chiar ajuta la conturarea lor. Companii ca Starbucks si Dell vad ce gandesc clientii lor care le folosesc produsele si isi pot astfel adapta strategiile de marketing.
 
La inceputul lui aprilie, in Moldova, protestatarii au folosit Twitter ca pe un instrument de convocare a protestatarilor la mitinguri, in vreme ce cei din afara apelau la membrii Twitter ca sa inteleaga ce se intampla in aceasta tara atat de putin cunoscuta.
 
Si Amazon.com a descoperit cat de important este sa raspunda audientei de pe Twitter.
Dupa ce un autor a descoperit ca Amazon a recatalogat cartile cu tema homosexuala ca “pentru adulti” si le-a inlaturat din zona rezultatelor initiale ale motorului de cautare si din cea a topurilor de vanzari, un protest a izbucnit pe bloguri si pe Twitter.
 
Compania s-a simtit datoare sa raspunda, in ciuda vacantei de Pasti, spunand initial ca problema s-ar datora unei “scapari de sistem”, dar apoi dand vina pe o “eroare de catalogare” care a afectat peste 57.000 de carti cu tematica de sanatate si sexuala.
 
In curand, si aparatele ar putea scrie pe Twitter la fel ca oamenii. Corey Menscher, absolvent al Universitatii New York, a dezvoltat Kickbee, o banda elastica cu senzori de vibratie pe care sotia lui insarcinata a purtat-o ca sa-l avertizeze de fiecare data cand copilul misca: “Am lovit-o pe mami la 8,52 PM, vineri, 2 ianuarie!”. Menscher se gandeste acum sa-si vanda inventia.
 
Combinarea Twitter cu diferiti senzori i-a facut pe unii sa-si imagineze ca Twitter ar putea fi folosit ca sa trimita mesaje cu privire la siguranta locuintei sau sa-i anunte pe doctori cand glicemia sau pulsul unui pacient urca prea mult. Sub aceasta forma, asemenea date in timp real i-ar putea ajuta pe cercetatori in medicina. Deja medicii folosesc Twitter ca sa ceara ajutor si sa-si impartaseasca informatii cu privire la proceduri. La spitalul Henry Ford din Detroit, chirurgii si rezidentii au corespondat pe Twitter cu prilejul unei operatii recente in care a fost indepartata o tumoare pe creier de la un barbat de 47 de ani.
 
“Twitter le permite oamenilor sa afle instantaneu ce se intampla cu lucrurile de care le pasa”, spune Evan Williams, directorul executiv si cofondator al Twitter. “In cele mai fericite cazuri, Twitter ii face pe oameni mai destepti, mai rapizi si mai eficienti.”
 
Williams, impreuna cu ceilalti fondatori, Biz Stone si Jack Dorsey, au gandit prima data Twiter ca pe un mod simplu de a fi in legatura cu cei pe care deja ii cunosti.
 
In 2006, cand Twiter era doar la inceput, cei trei au simtit un mic cutremur in San Francisco. Si-au luat fiecare telefoanele si au scris pe Twitter despre asta si au descoperit mesaje de la altii din acelasi oras. In acel moment, si-au dat seama ca Twitter ar putea fi si mai folositor pentru altceva - relatari de stiri nu doar pentru prieteni, ci pentru oricine citeste.
 
Atentia de care serviciul a beneficiat a facut ca numarul de utilizatori sa se dubleze in ultima luna, facand din Twitter cea de a treia in topul retelelor sociale online, dupa Facebook si Myspace, potrivit companiei de analiza web Compete.
 
“Twitter a schimbat definitia grupului”, spune Paul Saffo, analist al lumii digitale. “In loc sa creezi grupul pe care ti-l doresti, trimiti mesajul si grupul se formeaza de la sine.”

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
comunicatie,
Twitter,
retele sociale,
site
/special/micul-dejun-pe-twitter-4296831
4296831
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.