Hobby de CEO: „Sportul apropie oamenii, ridică barierele mai rapid decât orice altceva.”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 16 ianuarie 2016 395 afişări

Hobby de CEO: „Sportul apropie oamenii, ridică barierele mai rapid decât orice altceva.”

Pasiunea pentru navigaţie a lui Mihai Marcu a început în urmă cu 20 de ani, pe vremea când lucra în bancă şi mergea la pescuit în Deltă, „cu mici tentative de a ieşi pe mare pe la Sfântu Gheorghe”, cu ambarcaţiuni cu motor.

Şi-a cumpărat o barcă, iar apoi, în decurs de circa zece ani, a schimbat 14 ambarcaţiuni. Povesteşte că dedică nu mai mult de 10% din timpul său activităţilor legate de domeniul navigaţiei, „MedLife este de departe principala mea preocupare”. Dar în mod cert este pasionat de mare, pe care iese depotrivă în ambarcaţiuni cu vele sau motor, mari sau mici. „Sunt unul dintre oamenii care ies tare pe mare cu barca cu motor şi cred că toţi cei care fac asta se numără pe degete, dar nu mă refer la ambarcaţiuni comerciale“, completează Marcu.

A început să navigheze pe bărci cu vele din 2008, iar în urmă cu zece ani era uzual pentru el să plece cu barca din Tomis, să intre pe la Sfântu Gheorghe sau Sulina – drum de 120 km sau 60 mile –, să stea trei zile în deltă şi să se întoarcă.

„Nu erau prea mulţi care să facă treaba asta, am fost poate primul. Marea Neagră este o mare care se montează repede, are valuri apropiate; se spune că pe mare nu ţine omul cât ţine barca. Dacă nu ai exerciţiul de a te lovi de câteva ori de asta te sperii. Nu cred în accidente, pentru că nu e un sport aşa periculos. Dar o dată pe lună o barcă se sperie şi cheamă paza de coastă. Trebuie să ştii marea, să te uiţi la vreme, să-ţi iei ce-ţi trebuie“, spune antreprenorul. „Eu evit să fac afaceri pe barcă”, mai zice Mihai Marcu.

El adaugă că, fără dubiu, pasionaţi de navigaţie sunt oameni de afaceri, iar comunitatea acestora creşte într-un ritm alert. Deşi numărul pasionaţilor de navigaţie este foarte mic în comparaţie cu alte ţări, ritmul de creştere a numărului celor care practică acest sport se află în creştere geometrică, după cum spun cei implicaţi în afacerile de profil.

„Nu e niciun sport – cu excepţia ciclismului, care este un sport de masă – care să înregistreze o creştere aşa spectaculoasă a numărului de pasionaţi. Cred că în fiecare an se adaugă cam 100 de noi oameni în navigaţie”.

Ce hobby aveti şi cât timp dedicaţi?

Navigaţie, antreprenoriat social, pescuit, schi.

Ce corespondenţe găsiţi între sport şi afaceri?

Multe, foarte multe. Sportul apropie oamenii, ridică barierele mai rapid decât orice altceva.

Este zona de hobby benefică pentru relaţiile de afaceri?

Depinde de circumstanţe. Răspunsul este da, dar nu trebuie să fie un scop în sine. Dacă vine de la sine - bine, dacă nu - trebuie lăsat în pace. De cele mai multe ori sportul e doar... sport.

Care sunt regulile din sport folositoare în afaceri?

Ajutor. Încredere. Altruism.

Care sunt regulile obligatorii deopotrivă în sport şi în afaceri?

Fairplay.

Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată?

Aş practica orice sport.

Preferinţe:

CUVÂNT: Curaj

CARTE: Mai nou, „Game of Thrones”

SPORTIV: Muhammad Ali

PERSONALITATE: Nicolae Iorga

Urmărește Business Magazin

/special/hobby-de-ceo-sportul-apropie-oamenii-ridica-barierele-mai-rapid-decat-orice-altceva-14966725
14966725
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Top 10 cele mai căutate joburi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.