Comerciantii inventeaza oferte personalizate

Postat la 21 iunie 2010 71 afişări

Tehnologia le permite comerciantilor sa-si adapteze ofertele de pret pentru diverse categorii de clienti si chiar sa vina cu promotii personalizate in functie de client, pe baza datelor stranse despre istoricul de achizitie al fiecarui om care calca pragul magazinelor. Unii s-ar simti stingheriti ca magazinele ajung astfel sa stie asa de multe despre ei; pentru altii insa e doar un prilej in plus de a cumpara mai mult si mai ieftin.

Ani de zile, hotelurile, companiile aeriene, bancile, magazinele online au apelat la computere performante ca sa poata gasi pretul optim pentru produsele lor sau ca sa gaseasca modalitati de a recomanda bunuri pe care grupuri de clienti cu gusturi similare sa vrea sa le cumpere.

Marile lanturi comerciale au fost mai lente in a adopta acest model, partial si din cauza volumelor mari de clienti pe care ii deservesc si de produse vandute. Dar acum, situatia se schimba. De pilda, lantul de magazine Sam's Club al celor de la Wal-Mart ofera un program denumit eValues, care cauta sa ofere chilipiruri croite pentru fiecare membru, pe baza istoricului de cumparaturi al respectivului. Expertii din comert spun ca se asteapta ca si alte magazine sa se indrepte spre oferte mai individualizate. Azi, cei mai multi dintre ei ofera reduceri de pret special pentru anumite categorii de clienti.

"Adaptarea ofertelor la client, pe baza istoricului lui de achizitii, e un fel de Sfantul Graal pentru comert", e de parere Willard Bishop, consultant din Chicago specializat pe supermarketuri. "Toata lumea cauta sa faca aceasta." Intr-una din serile trecute, Angela Otelo s-a oprit la magazinul Sam's Club din Secaucus, statul New Jersey, si a scos la imprimanta patru pagini cu oferte eVallues la un chiosc verde stralucitor aflat la intrare: reduceri de 50 de dolari la o plasma, de 3 dolari la un pachet cu 30 de role de hartie igienica si de 2,50 de dolari la un pachet de burgeri vegetali.

Otelo foloseste eValues inca de cand a fost lansat, in august anul trecut, si a descoperit cum reducerile de pret acopera "majoritatea lucrurilor pe care mi le doresc". "Detergentii, mancarea, snacksurile", spune ea, uitandu-se pe lista de oferte. "Folosesc mereu informatiile despre reduceri. Am aici practic toata lista mea de cumparaturi", exclama Angela.

Linda Vytlacil, vicepresedinte pentru inovare la Sam's Club, povesteste ca, in mod normal, cupoanele de reduceri aveau o rata de raspuns de 1-2%. Cu eValues insa, circa 20-30% dintre clientii eligibili profita de discounturile care le sunt oferite.

Programul este disponibil doar pentru membrii "Plus" ai Sam's Club, care platesc o taxa de membru anuala mai mare decat membrii obisnuiti. Ei isi pot vedea ofertele pe e-mail, pe site-ul Sam's Club sau la chioscurile de la intrarea in magazin.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
New York Times,
comert,
oferte
/special/comerciantii-inventeaza-oferte-personalizate-6430835
6430835
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.