Opinia cititorului: Piratii, bogatia si nefericirea. Comentati!

Postat la 03 iulie 2009 35 afişări

Mult din ce cumperi vine cu vaporul. 75% din Asia. Marfa ta ajunge in Romania fie ocolind Africa prin Oceanul Atlantic si Gibraltar, fie prin canalul Suez, cotind imediat la dreapta după Arabia Saudita. Dacă vasul cu care circulă o ia prin Oceanul Indian, lângă Somalia la maximum 1200 de km de ţărm, poate fi atacată de piraţi.

Asta doar daca vasul tău merge cu mai puţin de 28 de km/ora. Daca vrei sa scapi de pirați, o iei prin canalul Suez.

Este foarte bine, dar trebuie sa plătești pentru tranzit $150.000. Deoarece canalul are o adâncime de 20m, vasul tău trebuie sa respecte SuezMax. SuezMax spune ca vasul tau trebui sa transporte mai putin de 137.000 tone (combustibil + echipaj + marfa)sau 14.000 TEU (Twenty-foot equivalent unit = container de 20”).

Deci trebuie sa fii foarte atent cat cantareste fiecare container. In medie nu trebuie sa depasesti 8Tone, desi el poate transporta pana la 30 de tone (modelele speciale). Se poate sa refuzi marfa pentru ca nu mai respecti limita de greutate. Si in final un vapor de 14.000 TEU ajunge sa transporte 10.000 TEU.

 

Daca totul e bine, vei parcurge cei 192 de km ai canalului in 16 ore pentru ca ai limitare de viteza la 15km/h.

Daca insa vasul tau este vechi, deci nu este foarte inalt si nici nu fuge repede si nu ai nici bani pentru tranzit De Suez. Esti obligat sa te lupti cu piratii.

Din ianuarie pana in martie doar 102 (dublu fata de perioada similara a anului trecut) vase au pierdut aceasta lupta. Totusi sunt firme care te pot ajuta. Pentru $40.000 pe calatorie Berger Risk Solutions din Bergen, Norvegia iti ofera personal pentru protectia si paza. Si ca sa fii sigur te asiguri la divizia de asigurari maritime a brokerului de asigurari Marsh & McLennan din Londra. Trebuie sa platesti doar 0,05% din valoarea asigurata. Amintiti-va de containerul nostru cu 170.000 de produse, care in 2008 a costat $51.000.

Dar valoarea medie a unui container este de €20.000, ceea ce la 10.000 de containere înseamnă o asigurare de €200 milioane. Apoi vasul si restul sunt si ele asigurate la inca €250 milioane. Deci prima de asigurare 0,05% din suma asigurată este de 225.000€.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
opinie,
pirati,
transport
/opinii/opinia-cititorului-piratii-bogatia-si-nefericirea-comentati-4614757
4614757
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.