Viitorul presei prin ochii unui guru: Mor ziarele?

Postat la 08 februarie 2010 51 afişări

Pe principiul ca nimic nu se pierde, totul se transforma, presa scrisa nu va fi ingropata prea curand. Va face doar schimb de locuri cu internetul, concurent in lupta de pe piata de media pentru bugetele de publicitate si pentru rolul de principala sursa de informare a publicului.

"Ziarele si revistele nu vor disparea. Internetul ca mediu de informare nu poate distruge presa tiparita", afirma cu un optimism aproape molipsitor Mario Garcia (62 de ani), unul dintre cei mai celebri specialisti din industria media, care a regandit de-a lungul timpului designul a peste 450 de publicatii din toata lumea, printre care si Wall Street Journal - o biblie a capitalismului, cum o numeste el, pe care n-ai cum sa nu o citesti daca esti angrenat in lumea de afaceri. Nu neaga insa ca, peste cativa ani, industria media va arata cu totul altfel, si nu din punctul de vedere al designului.

In viziunea lui Garcia, batalia dintre presa scrisa si publicatiile online, la care se adauga toate celelalte surse de informare din "social media", precum blogurile sau comunitatile online, este deja incheiata. Fara sa aiba un castigator si un perdant, pentru ca loc pe piata au ambii competitori, chiar daca intr-o alta structura. "Internetul ofera un flux mare de informatii in timp real, in timp ce in print isi vor face loc doar articolele mari, de analiza, care pun pana si informatiile banale intr-un context mai amplu. Informatii care vor fi in ambele cazuri contra cost", a spus designerul intr-o discutie cu BUSINESS Magazin, observand ca oamenii citesc in continuare articole ample, de mari dimensiuni, in principal in editiile tiparite. Poate fi insa destul de greu pentru publicatii sa ii seduca pe cititori sa citeasca mai multe astfel de povesti in aceeasi zi; acestia isi fac selectia dupa calitatea continutului si dupa alte preferinte de natura subiectiva.

Printul devine astfel un soi de lux rezervat doar celor care mai au timpul si placerea de a rasfoi paginile unei publicatii, in loc sa le citeasca pe ecranul computerului. Garcia este unul dintre rarele exemple din ziua de astazi de oameni dispusi sa plateasca atat pentru varianta tiparita, cat si pentru cea online a ziarelor, de care nu se poate lipsi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
presa,
schimbari,
print,
online,
Maria Garcia,
interviu
/media-marketing/viitorul-presei-prin-ochii-unui-guru-mor-ziarele-5483520
5483520
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.