Va mutati pe Internet?

Postat la 18 noiembrie 2008 12 afişări

Efectele crizei financiare asupra segmentului local de publicitate online constituie unul dintre subiectele fierbinti de discutie in randul specialistilor care spun ba ca internetul va fi afectat de reducerile bugetelor pentru promovare, ba ca va avea de castigat pe fondul crizei.

“Vin vremuri grele”, rezuma Mihai Fanache, proprietarul agentiei de publicitate MediaCafe, cum crede ca va arata anul viitor pentru industria publicitatii din Romania. Afirmatia lui e bazata in principal pe faptul ca, in lumina crizei financiare, tot mai multe companii au inceput sa-si reduca bugetele alocate promovarii. “In mod normal, ar trebui sa creasca bugetele, dar in conditii de criza este greu de spus ce se poate intampla”, apreciaza Fanache. Diminuarea investitiilor se va accentua anul viitor, spun specialistii, ca parte a strategiei companiilor de reducere a costurilor ca reactie la criza. Multi dintre publicitarii romani considera inevitabila aceasta imputinare a banilor pentru promovare, in special in randul companiilor din domeniul bancar, imobiliar, auto sau telecom, internetul fiind de altfel primul segment estimat sa cada. “Anul viitor, cele mai afectate vor fi bugetele pentru media de nisa. Am auzit ca bugetele pentru publicitatea online sunt deja in scadere si, probabil, clientii isi vor calcula mult mai atent cheltuielile in aceasta directie”, afirma Radu Florescu, directorul general al agentiei de publicitate Saatchi & Saatchi. Mai exact, daca firmele vor cauta calea cea mai eficienta de a transmite mesajul publicitar la cat mai multe persoane, spune el, atunci publicitatea la televiziune este cea mai la indemana solutie, restul canalelor de promovare fiind mai putin solicitate.

 

Categoria specialistilor din industrie care prevad ca piata de publicitate online va fi cea mai afectata anul viitor de criza isi bazeaza afirmatia pe exemplul Marii Britanii, cea mai mare piata de promovare online din lume, cu 20% din bugetul total de publicitate directionat pe internet, care trece deja printr-o perioada de declin, semn ca nicio piata nu va fi ocolita de criza. Totodata, este in calcul si faptul ca internetul este cel mai nou venit in ecuatia publicitatii in Romania, iar asa cum a fost adoptat de companii, la fel de bine poate fi pus in asteptare pentru o perioada.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
online,
internet,
promovare,
criza
/media-marketing/va-mutati-pe-internet-3515881
3515881
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.