Subiect ele usoare sunt o decizie grea

Postat la 26 iunie 2007 1 afişăre

Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar, remarca dilema zilnica a tabloidelor in ierarhizarea subiectelor

Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar, remarca dilema zilnica a tabloidelor in ierarhizarea subiectelor

 

In presa, cel mai greu de facut este un tabloid. Aceasta afirmatie, dura si surprinzatoare,  o fac din pozitia unui jurnalist economic, care in 14 ani de presa,  si-a petrecut cea mai mare parte a timpului scriind pentru Agentia Mediafax, Ziarul Financiar sau BUSINESS Magazin despre banci, bancheri, burse, companii, economie, curs valutar, dobanzi, tranzactii, fuziuni sau achizitii.  Adica un domeniu care intra  la categoria  presa serioasa.

 

Dupa toti acesti ani, pot sa spun ca un tabloid este mult mai dificil de facut in fiecare zi decat un ziar economic. Nu lipsa subiectelor interesante, suculente sau fascinante este principala problema la un tabloid, ziarul care este luat ca o gluma de foarte multi oameni si citit in acelasi timp de tot atat de multi oameni. E dificila realizarea combinatiei foto si text - in special la titluri de viata, moarte, bani, sex, cantareti, fotbalisti, curiozitati - pe care o gasim in fiecare zi, pe prima pagina a tabloidului. De cele mai multe ori, fotografia este cea care decide care este subiectul zilei, nu stirea, informatia sau analiza. 

 

Uitati-va timp de o saptamana la ce da, la ce scrie presa, "de scandal", cum se spune. Toti au aproape aceleasi informatii – Chivu are o noua iubita, Prigoana si Bahmuteanu si-au facut analizele, Hagi si-a busit masina, mortul nu intra in sicriu, tarifele la energie cresc sau Nicoleta Luciu este geloasa. Cum combinati aceste stiri? La ce articol dati poza mare? Mai pot atrage atentia acum sanii Nicoletei Luciu,  dupa ce au facut cariera timp de cinci ani? E mai importanta stirea ca Hagi a avut un accident de masina sau ca Gica Popescu are o casa care se misca dupa soare?  Dai stiri pozitive sau negative? Dai o moarte sau o nunta pe prima pagina? Foarte multe intrebari. Ai multe indoieli pentru ca nu stii daca publicul o mai doreste si "azi" pe Luciu sau a trecut la Simona Sensual si nu stii.

 

Cu aceste indoieli, cel care face tabloidul, adica jurnalistul, pentru ca intra in aceasta categorie si, dupa mine pe treptele din varf,  se prezinta in fiecare zi dimineata pe taraba,   la "judecata " publicului. Este o lupta dura sa te impui pe taraba, sa atragi atentia celui care merge grabit sau a celui care sta si asteapta autobuzul sau metroul.    

 

La un ziar economic, daca Petrom, cea mai mare companie din Romania, anunta "ceva", intra pe prima pagina. Este cea mai puternica firma locala si trebuie sa fie acolo. Daca Orange si Vodafone, BCR sau BRD  anunta rezultatele financiare,  articolul prinde pagina intai pentru ca sunt in Top 10 cele mai mari companii, respectiv banci. Daca Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, are conferinta de presa, ce spune el si reactiile analistilor isi gasesc locul in prima pagina. Si pot fi multe exemple de acest gen. Nu avem surprize sau indoieli cand decidem cu ce "iesim pe prima". Marimea si pozitia personajului conteaza.  Este un criteriu obiectiv, statistic.

 

In fiecare dimineata, imi incep ziua citind tabloidele si, apoi, ziarele de sport. Si ganditi-va ca lucrez la un ziar economic...

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/subiect-ele-usoare-sunt-o-decizie-grea-1009677
1009677
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.