Romania mai are de recuperat
Abia se mai asezase ierarhia marilor grupuri de publicitate din lume, ca apele incep din nou sa se tulbure. O achizitie si o consolidare sunt gata sa prinda contur in viitorul apropiat. Vor avea ecou si in Romania?
Abia se mai asezase ierarhia marilor grupuri de publicitate din lume, ca apele incep din nou sa se tulbure. O achizitie si o consolidare sunt gata sa prinda contur in viitorul apropiat. Vor avea ecou si in
La sfarsitul anului trecut, cand gigantul de publicitate WPP a cumparat grupul Grey si agentia MediaCom, miscarea a fost calificata drept tranzactia anului in industria de publicitate. In urma achizitiei, volumul de activitate al WPP - care detine MindShare si Mediaedge:cia - a ajuns la 48 de miliarde de dolari, ceea ce a clasat conglomeratul britanic pe locul intai in topul agentiilor de media (conform topului RECMA pe 2004). Astfel, WPP i-a suflat prima pozitie grupului francez Publicis (care detine Starcom MediaVest si ZenithOptimedia).
Asadar, anul 2005 a inceput cu o noua ierarhie in industria mondiala a serviciilor de media. Dar "azi poti fi in top,
Dar cresterea business-ului nu se traduce numai prin achizitii, ci si prin consolidari. Vorbind despre compania pe care o reprezinta, Bernard spune ca insasi Interpublic se afla in plin proces de restructurare. Concret, Interpublic a luat prin primavara decizia infiintarii unei entitati care sa reuneasca toate afacerile sale de media - Initiative, Universal McCann si Magna Global - sub aceeasi umbrela : IPG Media (de notat ca Magna Global are ca obiect de activitate productia de programe TV, product placement, etc). Dar reunirea acestor entitati sub IPG Media nu va echivala cu o fuziune, subliniaza Bernard, "desi acestea vor lucra impreuna". "In industria de media, fuziunea este foarte dificil de realizat. Pe de o parte, agentiile pot detine conturi direct concurente, deci ar fi conflict de interese. Pe de alta parte, culturile difera foarte mult de la o agentie la alta", spune Bernard.
Concret, care este avantajul acestei concentrari? Bernard enumera reducerea costurilor de cercetare si impartasirea acelorasi instrumente si proceduri de lucru. Ceea ce este esential in acest business - spune reprezentantul Initiative - in special in contextul cresterii investitiilor in cercetarea New Media (care include Internet-ul si telefonia, medii publicitare ce cresc intr-un ritm galopant). Procesul se va incheia la anul, estimeaza Bernard, iar la capatul acestuia "IPG va ramane in topul primilor trei jucatori", subliniaza el.
Care vor fi consecintele acestei concentrari in
Vorbind despre
Pana atunci insa, industria isi continua consolidarea. Iar atata timp cat gradul de competitivitate este crescut in aceasta industrie, procesul concentrarii nu se va incheia. De pilda, Interpublic s-a gandit la concentrarea business-ului sau - crearea IPG Media din aceasta primavara - inca de acum 4 ani. "Dar procesul acestei concentrari a fost accelerat recent", spune Bernard. Care sa fie motivul acestei "accelerari"? Consolidarea WPP, o data cu achizitia Grey si MediaCom? Eventuala consolidare a lui Publicis in urma achizitiei Aegis?
Problemele financiare ale Interpublic care au tinut prima pagina a presei de specialitate internationale? Bernard spune ca nu este nici o legatura intre acest demers de consolidare si pierderile grupului (Advertising Age spune ca Interpublic a pierdut conturi in valoare de circa 3,8 miliarde de euro de la inceputul acestui an, n.r.). "Este o miscare prin care vrem sa fim mai competitivi", rezuma el. Cat de competitivi, ramane de vazut. - Larisa Ghitulescu
CITAT:
"In publicitate, achizitiile par sa nu se termine niciodata" - Philippe Bernard, Initiative
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro