Publicitatea online, prima care isi revine. Oare?

Postat la 03 mai 2010 9 afişări

Anul 2009, dezastruos pentru industria reclamelor, n-a fost chiar atat de rau pentru publicitatea online. A trecut ca prin urechile acului, cu un minus de numai 10%, fata de alte segmente care mai aveau putin si ajungeau la jumatate, si pune acum banner cu banner ca sa inlocuiasca minusul cu un plus.

Candva la inceputul lui 2008, Prashant Mehta, pe atunci vicepresedintele pentru pietele emergente al Yahoo!, spunea ca Romania este una dintre cele mai promitatoare si dinamice tari din punctul de vedere al publicitatii online. "Piata se apropie de un moment de referinta.

Odata cu cresterea gradului de penetrare a internetului, vom asista la un interes sporit pentru serviciile de publicitate online", era de parere Metha. Tot atunci, Calin Rotarus, seful ARBOinteractive, aprecia ca industria reclamelor pe internet va ajunge in 2012 la 110 milioane de euro, pornind de la premisa unui ritm de crestere de peste 50% in fiecare an, dupa modelul unor tari precum Polonia sau Cehia.

N-a fost chiar asa, cu toate ca, dupa cum evolua piata, amandoi au fost indreptatiti sa se astepte la cresteri fulminante. Intre timp insa, a venit criza. Anul trecut, publicitatea online din Romania s-a tradus intr-o piata de numai 65,2 de milioane de lei (15,4 de milioane de euro, la cursul mediu anual din 2009), in scadere cu 10% fata de nivelul atins in 2008, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS) realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania. Putea fi insa si mai rau, crede Bogdan Prajisteanu, directorul general al agentiei Mediaedge:cia (MEC), in situatia in care, in ansamblu, piata media a scazut cu peste 35% anul trecut, pana la 380 de milioane de euro. "Si cum previziunile economice nu sunt deloc optimiste nici pentru 2010, probabil ca doar intr-un caz fericit vom vedea o stagnare a industriei, estimarea mea inclinand catre o scadere de 5-10%", spune Prajisteanu.

E adevarat, in prima jumatate a anului trecut, cheltuielile companiilor din Romania pentru reclame online s-au diminuat cu 25% fata de perioada similara din 2008, pana la 25,5 de milioane de lei (putin peste 6 milioane de euro). Dar primele semne de revenire au inceput sa apara chiar din a doua jumatate a anului, cand piata a crescut cu trei procente fata de ultimele sase luni ale anului precedent si cu 56% fata de primul semestru din 2009, pana la 39,7 de milioane de lei (9,3 milioane de euro).

Cea mai mare parte din aceste sume au fost cheltuite de companii mari, cu precadere din zona de telecomunicatii, auto si finante, care au priceput destul de repede ca internetul este un mediu mai ieftin de promovare, ce le poate aduce atat rezultate, cat si o reducere a cheltuielilor pe timp de criza. Aceleasi companii investeau deja pentru reclame online si inainte de 2009. In scena au intrat insa tot mai mult companii din zona bunurilor de larg consum, care si-au crescut, cel putin procentual, cheltuielile de promovare pe internet. "Tendinta lenta, dar clara este ca topul celor mai mari «spenderi» pe internet coincide din ce in ce mai tare cu cel general, aplicat tuturor mediilor de promovare", apreciaza Liviu Boitan, strategic director in cadrul agentiei MediaCom Romania.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
reclame,
online,

Citeşte pe comedymall.ro

/media-marketing/publicitatea-online-prima-care-isi-revine-oare-6077709
6077709
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.