Pro TV la 16 ani

Autor: Ana Raduta Postat la 01 decembrie 2011 149 afişări

După trei ani în care România nu a fost cel mai plăcut loc în care să trăieşti, anul acesta, de 1 decembrie, la 16 ani de Pro TV, românii sunt provocaţi să demonstreze că au curajul de a iubi această ţară, cu bune şi cu rele.

"Atitudine, fără discuţie, tupeu aş adăuga, chiar cu riscul de a-i face pe unii să ne acuze de agresivitate şi, cel mai important, oamenii săi." Acestea sunt, în viziunea lui Costi Mocanu, directorul general al Pro TV S.A, cele mai importante atuuri care au făcut din Pro TV, o televiziune creată în urmă cu 16 ani, liderul pieţei de profil din România. De atunci, regulile producţiei de televiziune s-au schimbat, iar Pro TV a devenit mai mult decât numele unui post tv. Pentru mulţi români, a fost un sinonim pentru o gândire liberă şi detaşarea de stereotipurile cunoscute până atunci. "Pro TV i-a îndemnat pe români să gândească liber încă din 1995, chiar dacă sloganul atunci era altul. Chiar şi acela, celebrul <Te uiţi şi câştigi!> este <verde> şi proaspăt şi astăzi", adaugă Mocanu.

Pe o piaţă care s-a aglomerat de la an la an, Pro TV a câştigat şi şi-a menţinut poziţia de lider, însă lupta nu a fost niciodată la fel de grea precum în ultimii trei ani, când criza a creat reverberaţii puternice în industria media din România. Bugetele din ce în ce mai austere şi strategiile tot mai prudente de comunicare i-au obligat pe furnizorii de media să găsească soluţii care să atenueze efectele crizei şi, dacă se poate, să aducă noi creşteri în business.

Talent show-urile "Românii au talent" şi "Vocea României" sunt două exemple în acest sens. Chiar şi aşa, o reţetă pentru creştere sigură, indiferent de climatul economic, încă nu există. "<Românii au talent> a fost show-ul de televiziune hit al ultimilor ani. <Vocea României> se conturează ca un fenomen. Este timpul talent show-rilor, va veni timpul ficţiunii româneşti, poate în 2012. Secretul constă în cine le produce şi cum le vinde către public. Un punct de share se câştigă foarte greu, dar se poate pierde imediat", spune directorul general al Pro TV S.A. Mai departe de atât, viitorul, aşa cum îl vede Costi Mocanu, stă în internet sau, mai bine spus, totul va fi pe ecran şi orice ecran va fi conectat la internet. "Probabil vom renunţa la folosirea cuvântului televizor, asociat cu fire, cabluri şi depanatori. Publicul va dori să vadă pe ecranul său fix ce vrea şi exact atunci când vrea, să-şi facă propria grilă. Viitorul este al celor care stăpânesc conţinutul, care au arta producerii lui, restul sunt detalii tehnice", precizează Mocanu.

Ca în fiecare an, ziua de 1 decembrie va avea un program de sărbătoare, cu ediţii speciale ale celor mai de succes producţii marca Pro TV. Programul special va începe în seara de 30 noiembrie, iar în ziua următoare telespectatorii vor putea urmări ediţii speciale ale Ştirilor Pro TV sau Happy Hour, precum şi filme cu mare succes la public, precum Kung Fu Panda şi Nea Mărin miliardar. Seara se va încheia cu două meciuri din Europa League: Schalke - Steaua şi Vaslui - Lazio. Programul aniversar va continua până duminică, 4 decembrie, acesta fiind primul an în care telespectatorii vor asista la un adevărat tur de forţă organizat cu ocazia zilei de 1 decembrie. Compania Pro TV a raportat pentru trimestrul al treilea din acest an o cifră de afaceri de 31 milioane de dolari, în creştere faţă valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului 2010, respectiv 29 milioane de dolari. Asta în ciuda faptului că piaţa de publicitate a scăzut cel mai sever în trimestrul al treilea dintre toate ţările în care operează CME, grupul care deţine Pro TV S.A. Profitul OIBDA a fost de 4,6 milioane de dolari, cu 7% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Compania Pro TV deţine posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV şi face parte din grupul american CME (Central European Media Enterprises). Grupul american, care este cotat pe bursa americană Nasdaq şi pe bursa din Praga, deţine canale de televiziune în Cehia, România, Slovenia, Slovacia, Croaţia şi Bulgaria. Adrian Sârbu, cel care a creat Pro TV acum 16 ani, conduce CME de aproape trei ani. El deţine în România, printre alte active media, şi Ziarul Financiar şi BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pro TV,
românii
/media-marketing/pro-tv-la-16-ani-9016048
9016048
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.