PRO TV la 14 ani

Postat la 01 decembrie 2009 44 afişări

Desi a fost un an dificil, Pro Tv mentine un slogan optimist - “Jos palaria!” -. In aceasta nota va incheia 2009 si va trece in 14-lea an de existenta.

Dupa 20 de la Revolutie, 14 de la aparitia pe piata si un an de criza economica, Pro Tv a decis ca aniversarea din acest an sa fie dedicata celor care au inteles ce inseamna libertatea si care au facut ca Romania sa evolueze. Din acest motiv, programele care au fost difuzate de 1 decembrie au prezentat povesti ale unor oameni cu destine aparte si evenimente speciale, toate sub sloganul "Jos palaria!".

Chiar daca nu a fost un an usor pentru piata media, Pro Tv a ramas lider national, atat in ceea ce priveste audientele, cat si in ceea ce priveste directionarea bugetelor de publicitate. La sfarsitul primelor noua luni ale anului, compania Pro Tv SA a inregistrat o cifra de afaceri de 120,62 de milioane de dolari, fata de 197,19 milioane de dolari, in perioada similara a anului trecut. Profitul operational al companiei a fost de 21,19 milioane de dolari, fata de 81,7 milioane de dolari, pentru aceesi perioada din 2008. Scaderea se explica prin contractia generalizata care a afectat piata de media si publicitate.

Cu toate acestea, perspectivele pentru 2010 arata mult mai promitator. "Cert este ca in 2010 nu va mai fi recesiune. Caderea pietei media s-a oprit", spune Costi Mocanu, directorul executiv al Pro Tv, care atrage atentia insa asupra faptului ca revenirea la "anul de glorie 2008" va fi anevoioasa si se va produce in pasi mici si pe durata mai multor ani. De altfel, venirea crizei, dupa un 2008 fulminant, a fost si cea mai mare provocare pe care Pro Tv a trebuit sa o gestioneze in 2009. "Practic, criza a venit peste noapte. Dupa ani de crestere, in businessul nostru a reaparut notiunea de scadere. Asta a fost cel mai greu - sa te opresti din avant, sa te uiti la costuri de doua ori pe ceas", enunta Costi Mocanu.

Chiar si in acest context complicat, televiziunile, asa cum spun si jucatorii de pe piata de media buying, vor fi cele care vor iesi cel mai putin afectate. Anul acesta s-a vazut ca televiziunile nu pot fi detronate in ierahia mixului de media, ramanand canalul cu cel mai eficient raport de cost/mie (raport care masoara costurile necesare pentru atingerea unui esantion de 1.000 de persoane).

Mocanu estimeaza ca grupul Pro TV SA isi va creste cota de piata in 2010. "Din acest punct de vedere, noi credem ca 2010 va fi anul record pentru Pro TV", afirma directorul executiv al Pro Tv.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PRO TV,
aniversare,
Costi Mocanu,
piata media
/media-marketing/pro-tv-la-14-ani-5137782
5137782
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.