Piata de media si divertisment incepe sa creasca

Postat la 05 iulie 2010 17 afişări

Piata romaneasca de media si divertisment va inregistra al treilea cel mai rapid ritm mediu anual de crestere din regiunea Europei Centrale si de Est in perioada 2010-2014, potrivit raportului PricewaterhouseCoopers “Global Entertainment and Media Outlook 2010-2014”.

Piata romaneasca de media si divertisment va inregistra o rata medie anuala de crestere de 9,1% in intervalul 2010-2014, ajungand la o valoare de 3,5 miliarde de dolari la nivelul anului 2014, cu circa 60% mai mare fata de valoarea de 2,3 miliarde de dolari din 2009, potrivit editiei de anul acesta a raportului PricewaterhouseCoopers (PwC) "Global Entertainment and Media Outlook".

Piata locala va fi cea de-a treia cea mai dinamica din regiunea Europei Centrale si de Est, dupa cea a Turciei (cu o rata medie anuala de crestere de 13%) si a Rusiei (9,3%). Cresterea pietei locale de media se va situa peste rata medie anuala de crestere a intregii regiuni (8,3%). Cele mai mari trei piete media din Europa Centrala si de Est in 2014 vor fi Rusia (25,6 miliarde de dolari), Polonia (10,9 miliarde de dolari) si Turcia (9,7 miliarde USD).

Cel mai dinamic segment de piata va fi cel al accesului la internet, cheltuielile in acest scop urmand sa se dubleze pana in 2014, de la 810 milioane de dolari in 2009 la 1,6 miliarde de dolari. Cheltuielile de publicitate vor cunoaste de asemenea un avans semnificativ in Romania, ajungand de la 417 milioane de dolari in 2009 la 747 milioane de dolari in 2014.

In schimb, cheltuielile facute de consumatorii finali pentru servicii de media si divertisment, excluzand cheltuielile pentru accesul la Internet, vor inregistra un ritm lent de crestere in perioada analizata de raportul PwC, acestea avand o rata medie anuala de crestere de 1,9%, ajungand la o valoare de 1,15 miliarde de dolari, fata de 1,05 miliarde de dolari in 2009.

In urmatorii cinci ani, tehnologiile digitale isi vor face din ce in ce mai tare simtite efectele in industria media si a divertismentului, pe masura ce revolutia digitala continua sa creasca in anvergura.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/piata-de-media-si-divertisment-incepe-sa-creasca-6496480
6496480
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.