Philip Kotler, în România. Ce poţi afla de la unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de marketing din lume

Autor: Roşca Postat la 04 mai 2012 546 afişări

România a devenit în ultimii ani o piaţă atractivă pentru speakerii cu notorietate. Tony Blair, Richard Branson sau Nouriel Roubini au acceptat să vină la Bucureşti şi să vorbească despre leadership, economie sau business pentru onorarii cu patru sau chiar cinci zerouri. Lista pentru 2012 îl are din nou înscris pe Philip Kotler, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de marketing din lume.

Philip Kotler, inventatorul celor 4P şi al conceptului de marketing social, a fost selecţionat de către Financial Times ca fiind al patrulea guru al managementului din toate timpurile, după Jack Welch, Bill Gates şi Peter Druker. De asemenea, începând cu anul 1998, a fost selecţionat în top 50 guru în afaceri la nivel mondial.

"La fel ca mulţi colegi de-ai mei din domeniul marketingului, am studiat marketingul din prima carte a profesorului Kotler, care este un adevărat guru în domeniu", spune Lori Vişa, general manager al VO Communication, grupul de comunicare care a decis să îl aducă pe Philip Kotler în România. Lori Vişa spune că, pentru a-l aduce pe piaţa locală pe fondatorul marketingului modern, s-a asociat cu Anca Podoleanu, managing partner al firmei de consultanţă în management Choice Management and Consulting.

Kotler, care este profesor de marketing internaţional la Şcoala Superioară de Management J.L. Kellogg din cadrul Universităţii din Northwestern, Statele Unite, vine la Bucureşti pentru a ţine un training, în urma căruia participanţii vor primi un certificat semnat de profesor. "Profesorul şi-a dorit să revină în România după ce a fost acum circa trei ani la o conferinţă aici. Este interesat de zona noastră geografică." Aceasta este însă prima vizită a lui Kotler pentru un training certificat, România fiind singura ţară din Europa Centrală şi de Est inclusă în turneul său mondial.

Lori Vişa se fereşte să ofere cifrele privind costul aducerii lui Philip Kotler în România, spunând doar că "sunt pe măsura taliei vorbitorului". Potrivit unui studiu realizat de cotidianul online gândul.info, cei mai scumpi vorbitori sunt Richard Branson, care va primi pentru vizita sa în mai 300.000 de euro. Pe poziţia secundă ca onorariu este fostul prim-ministru al Marii Britanii, Tony Blair, cu circa 200.000 de euro. Economistul Nouriel Roubini intră la categoria "câteva zeci de mii de euro", cu un onorariu de 60.000 de euro.

Programul lui Philip Kotler în România va presupune un training pe timpul zilei şi un eveniment de seară unde vor participa CEO şi antreprenori români, care vor să discute despre instrumente pentru dezvoltarea unei afaceri. La training există 800 de locuri disponibile, iar la cină, 60. "Am primit solicitări şi aplicaţii de la toată lumea. Spre exemplu, la cina cu CEO trebuie să facem o selecţie, dat fiind că am primit foarte multe solicitări." La training există două tipuri de aplicaţii, cele individuale şi cele pentru companiile care vor să rezerve loc pentru mai multe persoane din echipa de marketing. Biletul la training costă 600 de euro, însă companiile care trimit mai mult de cinci persoane primesc un discount echivalent cu numărul de persoane pe care îl înscriu. Preţul cinei este de 1.000 de euro.

"Am decis să îl aducem în România pentru că ne va vorbi de o temă actuală, contemporană. Marketingul s-a schimbat fundamental în ultimii 50-60 de ani", spune Lori Vişa, motivând prin faptul că "Kotler a reuşit să rămână actual şi contemporan, deşi marketingul s-a transformat, şi odată cu el s-a transformat şi consumatorul". Marketingul 3.0 se centrează acum pe instrumente online, iar consumatorul a ajuns să deţină un dublu rol, atât de consumator, cât şi de comunicator.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
leadership,
economie,
business
/media-marketing/philip-kotler-in-romania-ce-poti-afla-de-la-unul-dintre-cei-mai-cunoscuti-oameni-de-marketing-din-lume-9576985
9576985
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.