Omul si contul

Postat la 13 mai 2008 30 afişări

Media Direction, divizia de media a retelei BBDO, este agentia care a lansat, in toamna anului trecut, prima campanie pe bloguri din Romania, pentru Dacia. Seful diviziei sustine insa ca daca ar reface campania, n-ar mai realiza-o la fel.

“Acum as face campania mult mai virala, nu la fel de spectaculoasa. Pana la urma, in mintea oamenilor ramane acelasi lucru: brandul Dacia”, afirma Razvan Varabiescu, managing director al Media Direction. Pentru industria de publicitate din Romania insa, prima campanie desfasurata prin intermediul blogurilor a fost un eveniment important, apreciaza el: “Daca acest proiect ar fi fost un insucces, ar fi fost clar ca piata nu este inca potrivita, ca internetul inca nu are aici penetrarea necesara sa suporte o astfel de promotie”.

Dacia Renault Nissan se numara printre cei mai importanti clienti ai Media Direction, cu un buget de 25-30% din cifra de afaceri a agentiei, urmata de Wrigley, Mars si Pepsi, care reprezinta fiecare 10-15%. Varabiescu afirma ca multi dintre clientii din portofoliu sunt clienti vechi, cu care agentia lucreaza chiar si de zece ani. “La un moment dat, clientii nu te mai percep doar ca pe un furnizor de preturi de media, ci ca pe un partener cu care isi verifica anumite decizii de marketing si de business”, comenteaza managerul.

Anul acesta, Media Direction a pierdut insa contul Star Foods in favoarea agentiei MediaCom, parte a grupului de comunicare Grey. Pierderea contului nu va afecta semnificativ afacerile agentiei, contul avand 2-3% din businessul Media Direction, afirma Varabiescu. Nu e singura agentie care a pierdut un cont in ultimele luni; printre companiile ale caror bugete de media sunt gestionate acum de alte agentii fata de cele de anul trecut se numara Romtelecom, Heineken, Raiffeisen Bank, Citroën, InBev, Petrom, Cosmote.

Daca fostul director executiv Cristian Mucichescu a plecat la inceputul anului la Optimum Media Direction (OMD), in locul lui au sosit in agentie Ruxandra Stefan si Oana Stoenescu de la OMD, in functiile de new business director, respectiv group media director. Pentru ca ambele agentii fac parte din grupul international de comunicare Omnicom, s-ar fi putut crede ca a fost vorba de o rocada, insa Razvan Varabiescu spune ca nu a fost decat o coincidenta. “Pentru Cristi era o oportunitate pe care era firesc sa o accepte, iar Ruxandra anuntase dinainte ca va pleca. Eu o stiam de cativa ani, de cand lucrasem cu ea pentru licitatia Vodafone, aveam nevoie de un senior si am simtit o oportunitate sa o aduc aici.”

Varabiescu crede ca interesant in industria media este sa realizezi in ce masura clientii sunt interesati sa lucreze cu o anumita agentie sau doar cu un om din acea agentie: “Aici cred ca intervine brandul companiei. Au existat conturi in care daca a plecat directorul de cont, dupa trei luni a plecat si contul acolo unde s-a mutat el. Aceasta e diferenta dintre un lider si un manager. Liderul pleaca cu toata echipa, in timp ce managerul ar trebui ca atunci cand pleaca, lucru in agentie sa decurga in ritmul sau firesc” .

In 2006, cifra de afaceri a Media Direction a fost de aproximativ 35,5 milioane de euro, pentru ca pentru 2007, Razvan Varabiescu sa estimeze o crestere de 20% (pana la aproximativ 42 de milioane), iar pentru 2008 cu 25% mai mult fata de anul precedent, volumul de business al agentiei urmand sa treaca de 53 de milioane de euro. Razvan Varabiescu spune ca in functie de cifra de afaceri, Media Direction are o cota de piata de 8-9%. Despre profitul pe anul 2007, comparativ cu cel din 2006, afirma ca spera sa se pastreze in aceleasi marje.

“Nu ma astept la fluctuatii majore. Nu se intampla lucruri majore astfel incat sa ne afecteze profitabilitatea. Cresterile de buget care s-ar traduce in cresteri de profit sunt contrabalansate de cresterile de salarii, de angajarile de oameni”, spune managerul agentiei care in 2006 a avut un profit de 700.000 euro. In afara de campania pentru Dacia, managerul tine sa aminteasca de locul intai obtinut la OMD PepsiCo Wolf Awards, un concurs desfasurat anual intre agentiile de media cu care lucreaza PepsiCo.

“Este important pentru ca este un premiu dat de client, iar faptul ca acesta crede ca lucrarea ta este mai buna decat a castigatorului de la Cannes este mare lucru”, spune Varabiescu. Echipa din Ungaria, clasata pe locul al doilea dupa Media Direction, a fost premiata la Cannes, unde are loc cel mai important festival international de publicitate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
retea,
BBDO,
Media Direction,
campanii,
bloguri
/media-marketing/omul-si-contul-2631956
2631956
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.