Omnicom şi The Group, povestea

Autor: Ana Raduta Postat la 02 martie 2012 598 afişări

După ani în care industria comunicării a fost eminamente reactivă, 2012 aduce în prim-plan un parteneriat care resetează supremaţia pieţei media din România - Omnicom şi The Group şi-au unit forţele şi atacă împreună cel mai competitiv, dar şi cel mai profitabil segment al industriei.

Deocamdată, comunicarea celor două părţi pe marginea subiectului s-a limitat la o singură informaţie, anume că grupurile îşi vor consolida investiţiile în media prin intermediul agenţiei de media buying care aparţine The Group, acesta devenind acţionar în agenţiile OMD şi PHD. "Am ales să dezvoltăm mai departe operaţiunile noastre de investiţie media împreună cu Zoltan Szigeti, bazat pe reputaţia şi performanţele profesionale ale acestuia", spune Collin Gottlieb, CEO Omnicom Media Group EMEA. Practic, The Group este, în momentul de faţă, cel mai mare grup de comunicare din România controlat de antreprenori locali, acţiunile fiind deţinute de Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola şi Bogdan Nicola.

Mai multe detalii referitoare la acest acord, respectiv dacă a avut loc un schimb de acţiuni sau dacă a fost o tranzacţie în care cumpărătorul a fost The Group, care este valoarea participaţiei la OMD, în cât timp s-a concretizat parteneriatul şi care vor fi, mai exact, termenii colaborării rămân să fie dezvăluite pe parcurs. "Ne-a preocupat totdeauna să identificăm oportunităţi de a creşte şi vedem parteneriatul nostru ca pe o traducere elocventă a conceptului <expertiza internaţională împletită cu experienţa locală>", spune Zoltan Szigeti, preşedintele The Group.

Aceasta este cea mai importantă mişcare din industria de publicitate a ultimilor ani. Din 2008 încoace, piaţa de publicitate şi, în special, piaţa de media buying au înregistrat scăderi constante, anul trecut depăşind cu puţin valoarea de 300 de milioane de euro. Cu toate acestea, cifra de afaceri a The Group a crescut anual încă din primul an de existenţă, cu excepţia anului 2009, pentru ca în 2010 Szigeti şi Nicola să aibă afaceri consolidate de 109 milioane de euro. Grupul pe care îl conduc reuneşte 18 agenţii, Media Investment, agenţia de media buying fiind motorul afacerii.

The Group a fost înfiinţat în anul 2005 de către cei doi antreprenori şi în tot acest timp a refuzat toate propunerile de preluare venite din partea multinaţionalelor. Într-un interviu acordat anterior pentru BUSINESS Magazin, Zoltan Szigeti spunea: "Afacerea a crescut atât de mult încât suntem într-un punct în care nu se mai poate face un <fair deal>. În plus, toate grupurile mari de comunicare sunt deja pe piaţă şi am doar 44 de ani. Ce-aş face după ce aş vinde?". În total, afacerea condusă de Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola este prezentă pe 14 nişe ale industriei prin 18 agenţii. "De fiecare activitate se ocupă o agenţie separată, autonomă, în care mă implic doar la nivel strategic şi atunci când mi se cere ajutorul", spune Szigeti. Excepţie face agenţia de media buying, unde omul de afaceri încă mai are o implicare directă - chiar dacă nu mai lucrează la media plan-uri, participă la pitch-uri mai mereu pentru că ştie că acesta este un aspect important în ochii clienţilor.

De cealaltă parte, OMD a trecut prin doi ani de extaz şi agonie, în 2010 şi 2011. Astfel, 2010 a fost unul dintre cei mai buni ani ai grupului, după ce a câştigat contul de media al Vodafone, unul dintre cei mai râvniţi clienţi din piaţă şi care fusese în portofoliul celor de la McCann Erickson timp de un deceniu. Anul trecut OMD a pierdut acest client şi, odată cu el, a plecat şi Cristian Mucichescu, directorul agenţiei şi administratorul contului. Nici The Group nu este străin de clienţii din telecom, avându-i în portofoliu pe Cosmote şi Romtelecom, doi investitori generoşi în publicitate.

În acelaşi context a mai fost anunţată şi numirea Lianei Mihai la conducerea OMD, principala agenţie a Omnicom Media Group, iar Carmen Tănăsie, cea care conduce operaţiunile locale ale Omnicom Media Group, ar putea prelua o funcţie la nivel regional în cadrul grupului. Omnicom Media Group a intrat în România în anul 2000 şi, până la acest parteneriat, era deţinută integral de grupul Omnicom din SUA. Grupul de comunicare include OMD şi PHD, două agenţii de media full service şi integrează trei platforme de lucru - digital, comunicare prin conţinut (FUSE) şi agent de negociere (OPera).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Omnicom,
The Group,
Szigeti,
Nicola,
parteneriat

Citeşte pe comedymall.ro

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/media-marketing/omnicom-si-the-group-povestea-9364219
9364219
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei
Mediafax
Harta cazurilor din România, publică pentru prima dată. Care sunt ”zonele roşii” din ţară şi unde sunt cei mai puţini infectaţi | FOTO Harta cazurilor din România, publică pentru prima dată. Care sunt ”zonele roşii” din ţară şi unde sunt cei mai puţini infectaţi | FOTO
Alimentul care rezistă chiar şi mii de ani. La ce moduri de conservare pot apela oamenii în cazuri extreme
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.