Nu va temeti de internet

Postat la 25 martie 2008 20 afişări

E-mail-ul, blogurile si monitorizarea online sunt instrumentele online cele mai folosite de catre specialistii PR, potrivit unui studiu al Evensys.

Potrivit celor 65 de specialisti in comunicare participanti la studiul “Public Relation Report ‘08”, cele mai importante tendinte la nivelul pietei romanesti de relatii publice sunt cresterea initiativelor de PR pe internet (78% din raspunsuri), diversificarea activitatilor de PR dincolo de relatia cu presa, astfel incat ofiterii de relatii publice sa depinda mai putin de modul cum jurnalistii trateaza in presa activitatea companiilor (70%) si realizarea unui numar tot mai mare de programe de responsabilitate sociala (67%).

Totodata, aproximativ 70% dintre oamenii de relatii publice cred ca perceptia asupra acestui domeniu s-a imbunatatit in mediul de afaceri, 28% cred ca nu a evoluat semnificativ, in timp ce 2% cred ca este mai putin buna ca in trecut.

Intrebati despre felul in care vad influenta internetului asupra relatiilor publice, 94% dintre specialistii in relatii publice cred ca mediul online are efecte pozitive, 5% efecte negative, iar pentru 2% dintre respondenti internetul nu a adus nicio schimbare. “Astazi, aproape o treime din timpul de monitorizare a informatiilor se petrece online (editii dedicate ale publicatiilor, site-uri, portaluri si bloguri) si peste 75% din timpul de documentare”, spune Crenguta Rosu, managing partner la agentia de relatii publice DC Communication. Ea specifica, printre beneficiile internetului, viteza cu care se transmit informatiile si posibilitatea sporita de interactiune cu clientii.

Chiar daca pentru majoritatea internetul are multe beneficii, exista si factori care limiteaza dezvoltarea activitatilor de PR. Printre cele mai importante sunt neintelegerea mediului online, lipsa de competente in domeniu, imprevizibilitatea internetului si implicit dificultatea de a controla acest mediu. Sorana Savu, managing partner la Premium Communication, spune ca provocarea cea mai mare legata de mediul digital este legata de monitorizare: “Cantitatea de informatii incarcate zilnic pe internet e imensa. E extrem de dificil sa afli in timp cine te sustine si cine te desfiinteaza si, mai ales, cata credibilitate au respectivele opinii”.

Despre cat de importante sunt blogurile in comunicare, 49% dintre specialistii in PR cred ca acestea pot aduce valoare adaugata unor campanii, iar 37% cred ca blogurile ar trebui incluse printre instrumentele de relatii publice, in timp ce pentru restul nu sunt semnificative. Cat priveste blogurile de companie, specialistii enumera printre cele mai importante avantaje ale acestora posibilitatea de a primi reactii rapide din partea publicului, sansa de a comunica neoficial, dar eficient cu potentialii clienti si oportunitatea de a oferi o imagine transparenta asupra agentiilor. Studiul arata insa ca principalele probleme aduse de blogurile de companie tin de necesitatea actualizarii periodice (71%) si de cea a publicarii de reactii la comentariile aparute (49%).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
internet,
online,
internet,
blog,
email
/media-marketing/nu-va-temeti-de-internet-2485327
2485327
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.