Monitorizarea media parea mai rapida pe internet

Postat la 01 februarie 2010 163 afişări

Se da un director de comunicare. Plus toate informatiile publicate in ultimul an pe internet despre compania unde lucreaza. Problema: sa se determine influenta aparitiilor media asupra vanzarilor si pozitia companiei pe internet in raport cu competitia. Pare simplu.

"Prea putine companii pricep astazi folosul monitorizarii media", observa Alin Zainescu, unul dintre veteranii internetului romanesc. "Si dintre cele care platesc bani grei pentru un raport zilnic, realizat la sase dimineata de cativa oameni, cate crezi ca stiu cum sa-l foloseasca?", continua el cu o intrebare al carei raspuns se citeste printre randuri. Lasand la o parte elita marilor companii, cu departamente si strategii de comunicare bine definite, putine firme stiu cum sa interpreteze teancul de informatii dintr-un raport de monitorizare media si iau in calcul concluziile atunci cand traseaza strategia de marketing sau comunicare.

De aceasta problema s-a lovit Zainescu acum multi ani, de pe vremea cand era responsabil de biroul de presa al unui partid politic. Facea singur revista presei, pentru ca nu existau agentii de monitorizare media, notand in fiecare seara discutiile si stirile politice difuzate la televizor si citind in diagonala presa tiparita la sase dimineata pentru a face un raport al subiectelor interesante, pe care il trimitea prin fax catre filialele partidului: "Un raport foarte rudimentar, care oricum nu era corect folosit. Acum, dupa 15 ani, lucrurile s-au mai schimbat, dar nu foarte mult". Exista agentii de monitorizare, Argus, B Media, Media Clipping, Media Image Group, Media Trust sau Monitoring Media fiind doar cateva dintre exemple, la care se adauga organizatii precum Agentia de Monitorizare a Presei sau Alfacont, servicii ale agentiilor de presa - Mediafax Monitorizare - si firme de relatii publice.

De aici a pornit si ideea MediaIQ, un serviciu online de monitorizare media capabil sa genereze rapoarte, rezumate automate, analize si grafice comparative, care a necesitat o investitie initiala de aproape 100.000 de euro, suma care include cheltuielile cu tehnologia, implementarea acesteia si componenta de imagine. De acestea din urma se ocupa agentia timisoreana de web design X3 Studios, detinuta de Stefan Szakal si Calin Iepure, alaturi de care Zainescu detine 10%, din serviciul de publicitate neconventionala Status Pimp, MediaIQ fiind a doua afacere unde colaboreaza.

Platforma tehnica a fost creata si licentiata de Daniel Enache, fiul actionarului majoritar al lantului Continental Hotels, implicat de mai multi ani in afaceri din zona de internet - mai exact in Digital Data Tech si Thousand Tiny Tigers, un soi de incubator de proiecte online. Modelul este inspirat din serviciile de acest gen ale unor companii cunoscute de monitorizare media, precum Nielsen BuzzMetrics, TNS Cymfony sau Cision, majoritatea preferand sa cumpere tehnologia si sa o integreze in serviciile traditionale deja oferite de mai multa vreme. "Dezvoltata in ultimii trei ani de o echipa mica, tehnologia a avut la baza conceptul de extragere si prelucrare de date", explica Enache, justificand astfel faptul ca monitorizarea media reprezinta doar o parte din functionalitatea platformei, care permite in esenta extragerea de informatii dintr-o varietate de surse (site-uri, documente sau baze de date), prelucrarea datelor, analiza operativa si livrarea rezultatelor. "Inca se lucreaza, platforma urmand sa se extinda si in zona de analiza semantica, realizata in functie de sensul cuvintelor", continua el.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
new media
/media-marketing/monitorizarea-media-parea-mai-rapida-pe-internet-5463235
5463235
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.