Media Pro, momentele cheie

Postat la 28 noiembrie 2005 1 afişăre

A inceput cu o mana de oameni, undeva intr-o hala pe Calea Victoriei. Dupa 15 ani, a ajuns cel mai mare trust din Romania. Un parcurs sinuos, pe care veteranii il parafrazeaza astfel: "din pierdere in pierdere spre victoria finala". Iata cateva momente cheie.

A inceput cu o mana de oameni, undeva intr-o hala pe Calea Victoriei. Dupa 15 ani, a ajuns cel mai mare trust din Romania. Un parcurs sinuos, pe care veteranii il parafrazeaza astfel: "din pierdere in pierdere spre victoria finala". Iata cateva momente cheie.

1990: Se pun bazele micii intreprinderi Media Pro. Primul proiect: Mediafax, o investitie de 10.000 de dolari (imprumutati).

1991: Media Pro stabileste un parteneriat cu CNN, prin care postul american garanteaza retransmisia programelor CNN de catre Media Pro (in momentul lansarii canalului); Adrian Sarbu infiinteaza Radio Costinesti - cu fosta echipa de la Radio Nova (care emitea pe frecventa Radio Romania) si cu cea de la Uniplus.

1992: Considerat probabil cel mai dificil an financiar din istoria trustului;  Adrian Sarbu se prezinta la CNA pentru a obtine o licenta de emisie. Proiectul prezentat consta intr-un canal de stiri si sport, bazat pe un semnal de 24 de ore furnizat de CNN. Cererea a fost acceptata, astfel facandu-se primii pasi in ceea ce avea sa devina in anul urmator. 

1993: Se lanseaza Pro FM (aprilie); se pun bazele Canalului 31 (iunie) - pentru care, in cele din urma, Media Pro primeste licenta de emisie.

1994: Canal 31 isi schimba numele in Pro TV (ianuarie); in acelasi an, Adrian Sarbu se intalneste la Londra cu Ronald Lauder pentru a discuta un eventual parteneriat cu CME. In 4 decembrie, Adrian Sarbu bate palma cu Lauder. 

1995: Viziunea postului se schimba radical. Se reproiecteaza totul (tehnica, programe, echipe); in acelasi an (noiembrie), postul primeste frecventa de emisie pe satelit; se relanseaza Pro TV (1 decembrie); dupa nici doua luni de emisie (februarie 1996), postul devine lider de audienta.

1996: Postul se improspateaza cu un nou pachet grafic si muzical; este lansat si Pro TV Magazin.


1997: Cu mari eforturi financiare, Pro TV demareaza campania Pro NATO, postul devenind un agent de propaganda al Romaniei in strainatate; in acelasi an se lanseaza cotidianul Pro Sport, tipografia si distributia de presa.

1998: Poate fi calificat anul de maturitate al Media Pro. Unu: Pro TV isi pune bine la punct reteaua de acoperire, multe dintre studiouri fiind deja profitabile. Brandul aproape ca devine "bun national". Doi: departamentele se dezvolta, compania extinzandu-se intr-un ritm specific unei companii multinationale, de la publicistica pana la telecomunicatii. Trei: este lansat Ziarul Financiar (noiembrie). Patru: este anul in care Media Pro - detinut de Adrian Sarbu - achizitioneaza 70% din Studiourile Cinematografice Bucuresti (Buftea) de la Fondul Proprietatii de Stat.

1999: Publimedia International, divizia de publishing, lanseaza doua titluri: Acasa Magazin (martie) si Playboy (noiembrie).

2000: Se pun bazele retelei Publimedia in tara (primele titluri: Clujeanul, Hunedoreanul, Bihoreanul).

2001: Studiourile Media Pro Pictures si Media Pro Studios incep productia de filme straine si romanesti (ex. "Amen", "Garcea si oltenii", "Furia"). Apar primele productii marca MPP de cinema si de televiziune.
2002: Media Pro vinde marca Pro Sport catre Ringier.

2003: Anul lansarii revistelor Descopera si Pro Motor, ca suplimente ale Ziarului Financiar.

2004: Un an bogat in lansari: Info PRO (radio); Pro Cinema (TV), go4it!, D.Sign, Business Magazin si Apropo TV (publishing).

2005: Se pun bazele retelei de cinematografe Cinema Pro si se lanseaza saptamanalul Sibianul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Media Pro,
momentele cheie
/media-marketing/media-pro-momentele-cheie-1005075
1005075
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.