Exclusiv: Cum vede criza seful Ogilvy & Mather Worldwide

Postat la 24 mai 2010 27 afişări

Se spune ca recesiunea este de fapt o oportunitate pentru cei care stiu sa profite de ea. De publicitate au profitat insa prea putine companii, de unde si scaderea industriei in mai toate pietele din lume. Cum vede revenirea unul dintre cei mai importanti executivi din industria mondiala a publicitatii?

"Pe timp de criza, reducerea de costuri este o miscare esentiala. In publicitate insa, mai putin conteaza diminuarea in sine a bugetelor, important fiind sa limitezi reducerea vizibilitatii si a impactului unui brand pe piata in raport cu competitorii", afirma saptamana trecuta Miles Young (55 de ani), directorul executiv al agentiei Ogilvy & Mather Worldwide, intr-o discutie cu BUSINESS Magazin, cu ocazia primei vizite in Romania de la preluarea acestei functii, la inceputul anului trecut.

Tara nu-i este deloc straina - dupa ce a studiat istoria Romaniei in facultate, la Oxford, a decis sa vina aici ca turist, nu o data, ci cu trei ocazii diferite. "Am fost fascinat de istoria tarii. Intr-una dintre excursii, am inchiriat o Dacie care s-a si stricat la un moment dat si m-am plimbat prin Transilvania timp de o saptamana", povesteste cu un entuziasm si o sclipire in ochi greu de ignorat managerul, care nu numai ca a fost atras de cultura si istorie, dar si de oameni - "cel mai bun prieten al meu din Hong Kong este un roman".

Stabilit acum la New York, de unde coordoneaza direct 2.000 din cei 18.000 de angajati ai Ogilvy din toata lumea, Young a poposit in Romania in drumul spre Rusia, "gorila" est-europeana a publicitatii, pe de-o parte pentru a revedea macar Bucurestiul, dar, mai important, pentru a discuta strategia pentru piata de aici, "printre cele cu foarte mult potential de crestere in urmatorii ani in ciuda dificultatilor economice". O spune din experienta de mai bine de 30 de ani acumulata in publicitate, domeniu in care a intrat din dorinta de a lucra intr-un mediu creativ, ceea ce nu s-ar fi intamplat daca devenea avocat sau contabil.

Afirmatia ii este sustinuta si de evolutia din ultimii cativa ani ai pietei, precum si de segmentele care s-au mentinut sau chiar au avut crestere in ultimul an in ciuda scaderii de ansamblu a pietei de peste 35% anul trecut, de la 540 de milioane de euro pana la aproape 350 de milioane de euro. "Publicitatea este intr-adevar o oglinda a economiei, iar anul trecut, dificultatile s-au tradus in diminuarea destul de consistenta a pietei. A scazut mai mult decat media mondiala de 10%, insa nu pe toata linia", declara Miles Young.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/exclusiv-cum-vede-criza-seful-ogilvy-mather-worldwide-6160771
6160771
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.