Eins, zwei, site

Postat la 06 martie 2007 2 afişări

O piata care a crescut de 22 de ori in sase ani, cea a publicitatii online, si-a gasit in sfarsit pe cineva care sa-i numere pe cei care "citesc" publicitate.

O piata care a crescut de 22 de ori in sase ani, cea a publicitatii online, si-a gasit in sfarsit pe cineva care sa-i numere pe cei care "citesc" publicitate.

 

Saptamana trecuta, Biroul Roman de Audit al Tirajelor a selectat Spring GmbH drept compania care urmeaza sa ofere solutia tehnica pentru realizarea studiilor de audienta online. Firma germana a fost preferata in favoarea concurentilor de la Gemius (companie din Polonia care isi cauta angajati in Romania) si francezii de la Weborama.

 

Alegerea a fost facuta de o comisie a BRAT completata de un consultant independent de la OJB, echivalentul spaniol al BRAT. Primele rezultate despre numarul celor care intra pe site-urile monitorizate vor aparea in luna mai, iar din luna august vor fi disponibile si rezultate mai complexe, despre audienta si profilurile socio-demografice ale vizitatorilor. Valoarea contractului este de 200.000 de euro pentru primul an. Costul contractului va fi suportat de membrii BRAT care obtin venituri din publicitatea online, insa nu s-a stabilit modalitatea de contributie. Grupurile de web mai mici sunt de parere ca ar trebui sa se contribuie "nemteste", respectiv sa se imparta costurile in functie de nivelul veniturilor din publicitate.

 

Se vor mai avea in vedere si niste niveluri minime de cost pe care trebuie sa le adopte site-urile mai mici si niste niveluri maxime pe care urmeaza sa le plateasca cele mari. In contextul actual, site-ul cu cel mai mare trafic din Romania, softpedia.com, ar urma sa plateasca anual 9.999 de euro. Pragul minim pentru ca unui site sa ii fie auditat cifrele de audienta va fi de 499 euro/an, daca nu depaseste lunar jumatate de milion de afisari.

 

Contributia la BRAT va fi calculata nu ca grup de site-uri, ci pentru fiecare site in parte inscris. Ceea ce va da nastere la situatii in care grupuri de media online cu mai multe site-uri care impreuna fac, sa spunem, un milion de afisari, vor plati mai mult decat un site individual care are un milion de afisari. Dar situatia exacta se va clarifica pe parcurs, iar costul monitorizarii ar putea cobori pentru proprietarii de site-uri cu cat se vor inscrie mai multe site-uri. La acest moment si-au declarat interesul de a participa in jur de 100 de site-uri. E insa de apreciat faptul ca germanii de la Spring GmbH au primit un vot de incredere aproape total, existand doar doua retineri si niciun vot pentru ceilalti candidati.

 

Compania germana masoara audiente in patru tari europene, Germania, Austria, Elvetia si Spania si monitorizeaza in jur de 800 de site-uri care au mai mult de 60 de milioane de utilizatori unici pe luna. Prin inscrierea intr-un sistem standard in industrie, asa cum este BRAT, publisherii primesc un argument universal acceptat credibil la negocierea contractelor de publicitate.

 

Cel mai folosit sistem de raportare este acum Trafic.ro, un serviciu care apartine grupului Netbridge. Anul trecut, sumele investite in publicitate online au insumat 5,5 milioane de dolari (4,3 milioane de euro), valoarea urmand sa creasca sustinut si in acest an.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Eins,
zwei,
site
/media-marketing/eins-zwei-site-1008451
1008451
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.