Cum se masoara internetul

Postat la 12 februarie 2008 1 afişăre

Studiul de Audienta si Trafic de Internet (SATI), interviuri de tip focus grup, chestionare si invitatii prin e-mail sunt cateva dintre cele mai folosite mijloace de cercetare in departamentele de marketing interactiv din agentiile de publicitate romanesti.

Unul dintre cele mai noi instrumente de cercetare este studiul online de tip focus group interview, introdus la jumatatea lunii decembrie a anului trecut de compania de cercetare Gemius in parteneriat cu Q Research, agentia de cercetare de piata apartinand grupului de comunicare thegroup. Studiul a fost lansat pentru prima data in Polonia in 2005, Romania fiind a doua tara in care este introdus. In acest an urmeaza sa fie lansat si in Ucraina, Rusia, Cehia si Slovacia.

Interviurile focus grup online sunt cercetari calitative care ofera informatii despre preferintele utilizatorilor de internet, fiind utile specialistilor in marketing care vor sa determine atitudinile fata de un anumit produs, brand sau web site. In ceea ce priveste costurile, Marius Gheorghe, managing partner al Q Research, spune ca de obicei un studiu online costa cu 30% mai putin decat unul clasic. Studiul poate dura intre 30 si 120 de minute, dar dupa cum spune reprezentantul Q Research, durata optima a interviurilor este de 60-70 de minute.

Adrian Pavelescu, manager al departamentului de direct marketing and interactive la Mercury360, spune ca in agentia sa cele mai folosite instrumente de cercetare sunt formularele web, insotite de invitatii prin e-mail sau bannere online. La randul sau, Cristian Pantazi, cel care conduce eLowe, divizia de marketing interactiv a agentiei de publicitate Lowe & Partners, spune ca eLowe va folosi trei tipuri de instrumente de cercetare online: Google Analytics, SATI si metode de cercetare specifice fiecarui proiect al agentiei.

Mircea Kivu, director stiintific al Ipsos Interactive Services, afirma ca piata de cercetare online din Romania este aproape nesemnificativa, cu o valoare estimata de pana la 100.000 de euro. „Lucrurile sunt astfel pentru ca Romania are o rata scazuta de penetrare a internetului, undeva la aproape 24%“, spune Kivu. Printre avantajele cercetarii online se numara viteza, faptul ca nu mai apare operatorul si astfel se pot elimina eventualele distorsiuni, ca si posibilitatea folosirii unor metode de interactiune cu respondentii. Dezavantajul insa, conform lui Kivu, este reprezentat de faptul ca la cercetare pot participa doar utilizatorii de internet si astfel apar probleme de reprezentativitate acolo unde rata de penetrare a internetului este scazuta.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/cum-se-masoara-internetul-2378262
2378262
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.